شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

بی توجهی اسپیس ایکس به هشدارها؛

برج پرتاب استارشیپ در معرض تخریب قرار دارد

برج پرتاب استارشیپ در معرض تخریب قرار دارد

کمیسیون فدرال هوانوردی آمریکا مشغول بررسی محیط زیستی برج پرتاب موشک استارشیپ در یکی از مقرهای اسپیس ایکس است. احتمال دارد در نتیجه بررسی این برج تخریب شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اسپیس ایکس برج پرتاب عظیمی برای موشک استارشیپ در مقر بوکاچیکا ساخته است. اکنون با توجه به نتایج بررسی‌های ادامه دار محیط زیستی ممکن است این برج پرتاب تخریب شود.

در همین راستا یکی از مقامات کمیسیون فدرال هوانوردی آمریکا گفت: این شرکت برای ساخت برج ریسک کرده است.

همچنین منبعی آگاه در این سازمان اشاره کرد ممکن است بررسی‌ها، تخریب برج را توصیه کنند.

۲ ماه قبل کمیسیون فدرال هوانوردی آمرکیا نامه‌ای به ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس ارسال کرد و هشدار داد ساخت برج برای موشک استارشیپ تأیید نشده و در صورتی که بررسی‌های محیط زیستی این آژانس نشان دهد مقر بوکاچیکا ایمن نیست، این طرح ممنوع خواهد شد.

این کمیسیون در سال ۲۰۱۴ میلادی یکی از بررسی‌های محیط زیستی خود از مقر را تکمیل کرد. اما این بررسی مربوط به موشک‌های فالکون ۹ بود که کوچک‌تر از استارشیپ هستند. بررسی واحد توسعه استارشیپ از سال گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

اسپیس ایکس تا به حال نسبت به دو هشدار کمیسیون مذکور در خصوص نقض قوانین پرتاب استارشی پSN۸ بی توجه بوده است. طبق اسناد موجود این شرکت فضایی اعلام کرده سرعت پرتاب بالاتر از سطح ایمن برای پرتاب فضاپیما از یک سایت خصوصی است.