شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ویروس کرونا#جدید

افزایش مبتلایان به کرونا در تمامی ایالت‌های آمریکا


افزایش مبتلایان به کرونا در تمامی ایالت‌های آمریکا

آمارهای جدید نشان می‌دهد از ابتدای ماه ژانویه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا رو به افزایش بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طی هفته گذشته ایالات متحده به طور متوسط هر روز 26،448 مورد جدید ابتلا به کووید19 را ثبت کرده است که نسبت به هفته قبل افزایش 67 درصدی را نشان می دهد.

موارد مبتلا در میان ایالت ها متفاوت است که از افزایش پنج درصدی در مونتا تا افزایش بیش از 100 درصدی یا دو برابر شدن مبتلایان در ایالت هایی در ورمونت (155٪) ، آلاباما (142٪)، میشیگان (137٪)، ماساچوست ( 127٪)، کنتاکی (120٪) و آیووا (113٪) را در بر می گیرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، آخرین باری که تعداد مبتلایان جدید افزایش یافته در 5 ژانویه بود که بر اساس داده های "مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده"، در آن زمان، فقط حدود 5 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن کووید 19 را دریافت کرده و کمتر از 1 میلیون نفر واکسینه شده بودند.

مقامات آمریکایی مدعی هستند افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به این علت است که حدود 30 درصد مردم حاضر نیستند واکسن بزنند و تعدادی از کسانی که واکسن زده‌اند به دلیل معاشرت با کسانی که واکسن نزده‌اند، مبتلا می شوند.


انتهای پیام/