به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از شرایط ایده آل آموزش فاصله گرفتیم. فکر می کردیم که شرایط به سمت آرام شدن است که همزمان با بحث انتخابات و عید فطر و سفرهای تابستانی و ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی و جنوبی، کار سخت شد و امروز با خیز صعودی در سراسر کشور تقریبا مواجه هستیم.

وی افزود: ما تلاش می کنیم مرز را کنترل کنیم که در سرعت ورود، موثر است اما هر چقدر تلاش کنیم باز ویروس وارد کشور می شود.

روحانی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از این ویروس فاصله بگیریم بهترین راه این است که خودمان از ویروس فاصله بگیریم و در اجتماعات شرکت نکنیم و تردد را کم و از وسایل حفاظتی و بهداشتی استفاده کنیم. امروز به طور متوسط در کشور 48 درصد به پروتکل عمل می شود.

وی اضافه کرد: هرچه بیشتر واکسن وارد کشور کنیم می تواند موثر باشد. بیش از 7 میلیون واکسن تزریق شده است و 2 میلیون دیگر هم توزیع شده و به تدریج تزریق می شود. 6 یا 7 میلیون دز دیگر این هفته وارد کشور می شود. 10 میلیون دز طی دو هفته آینده تزریق می شود. در برخی استان ها 60 ساله ها و 50 ساله ها از واکسن استفاده می کنند. واکسن برای معلمین و اساتید مدنظر قرار گرفته است. عشایر هم از واکسن استفاده خواهند کرد. یکی از واکسن های ما وارد بازار شده و انشاالله مابقی هم وارد می شود.

در حال تکمیل...