شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#موتور

تمامی سرنشینان هواپیمای سبک مسافری روسیه نجات یافتند


تمامی سرنشینان هواپیمای سبک مسافری روسیه نجات یافتند

خلبان هواپیمای مسافری کوچک "آن-۲۸" شرکت هواپیمایی سیبری روسیه که هر دو موتور خود را از دست داده بود، توانست با فرودی سخت در یک منطقه باز تایگا در نزدیکی شهر تومسک، جان تمامی ۱۹ سرنشین آن را نجات دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد که عملیات نجات مسافران و خدمه هواپیمای مسافری آن-28 روسیه که روز گذشته (جمعه) در منطقه تایگای تومسک مجبور به فرود سختی شده بود، با موفقیت به پایان رسید و تمامی 19 سرنشین آن به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

هواپیمای سبک آن-28 متعلق به شرکت هواپیمایی سیبری روز جمعه در حال پرواز از شهر کدرویی به تومسک بود که در طول مسیر ارتباط  خود با مرکز کنترل هوایی را از دست داد. خدمه این هواپیما پیش از آن هیچ مشکلی را گزارش نکرده بودند. عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما در فاصله 160 کیلومتری از مقصد آغاز شد و پس از زمان کوتاهی این هواپیما که مجبور به فرود سختی در منطقه تایگای نزدیک به شهر تومسک شده بود، پیدا شد. خوشبختانه کلیه سرنشینان آن زنده مانده و آسیب بسیار جدی هم ندیدند.  بالگردهای گروه امداد وزارت حوادث غیرمترقبه سرنشینان هواپیما را از محل وقوع این حادثه خارج کردند.

دلیل اولیه این حادثه خراب شدن هر دو موتور هواپیما نامیده شده که با وجود خاموش شدن موتور، خلبان آن توانست هواپیما را در یک منطقه باز فرود آورد و با وجود فرود بسیار سخت، جان مسافران را نجات دهد. این هواپیما 19 سرنشین داشت – چهار خدمه پرواز و 15 مسافر که دو تن از آنها کودک بودند. در نتیجه این حادثه خلبان این هواپیما دچار شکستگی سخت در ناحیه پا شده است. وی به همراه برخی از سرنشینان که دچار آسیب شده بودند، در بیمارتسان شهر تومسک بستری شده‌اند.

شرکت هواپیمایی سیبری قصد دارد به مسافرین این هواپیما 100 هزار روبل غرامت بپردازد.

انتهای پیام/