بایدن: شبکه‌های اجتماعی مردم را به کشتن می‌دهند

 جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد شبکه‌های اجتماعی در قبال اخبار مربوط به همه گیری کرونا گفت: شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک در این مدت اجازه داده اند اخبار جعلی و نادرستی درباره ویروس کرونا و واکسن‌های ساخته شده برای این ویروس روی پلتفرم آن‌ها منتشر شود که همین امر موجب تشدید ترس و افزایش میزان مرگ و میر در میان مردم شده است.

بایدن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد: فیس بوک با اجازه برای انتشار اخبار جعلی در حال به کام مرگ فرستادن مردم است. ببینید امروز بیشتر افرادی که در این همه گیری کشته می‌شوند از کسانی هستند که هنوز واکسن را تزریق نکرده اند.

ناظران بر این باورند از ابتدای آغاز همه گیری کرونا، اخبار نادرست زیادی در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر و یوتیوب منتشر شده است.

مدتهاست کارشناسان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسئولان فیس بوک را به عدم مدیریت صحیح در انتشار محتوای مضر متهم می‌کنند.

در مقابل مدیران و مسئولان فیس بوک ادعا می‌کنند قوانین ویژه‌ای برای انتشار اخبار جعلی دارند و می‌گویند تمامی اخباری که درباره ویروس کووید ۱۹ و واکسن‌های مربوط به آن‌ها بر روی این پلتفرم منتشر شده از منابع موثق است.

طبق آمار اعلام شده از سوی فیس بوک، بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان اطلاعات مربوط به کرونا و پیشرفت‌ها برای ساخت واکسن را از طریق این شبکه اجتماعی دریافت کرده اند.

سخنگوی فیس بوک در واکنش به سخنان بایدن گفت: بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا از اخبار ما برای دریافت اطلاعات در زمینه واکسن کرونا استفاده کرده اند. اما حقیقت این است که فیس بوک به نجات جان انسان‌ها کمک کرده است.