شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلیت هواپیما#قیمت#افزایش قیمت#مخالفت

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در هفته جاری | ایرلاین ها درخواست افزایش قیمت دارند

مدتی است که قیمت بلیت پروازهای داخلی خبرساز شده و با وجود تمام مخالفت های مسئولین همچنان افزایش قیمت ها ادامه دارد و برخی ایرلاین ها بدون هیچ گونه مصوبه ای به صورت دستوری قیمت ها را افزایش داده اند.

بليط هواپيما

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از اوایل تیرماه و درست مصادف با میلاد امام رضا (ع) خبرساز شد و قیمت میلیونی این پروازها در فضای مجازی دست به دست شد و همین امر باعث شد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع واکنش نشان دهند و خبر افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی را تکذیب کنند. آنها بارها هشدار دادند و تهدید کردند که این قیمت‌ها باید از سوی شرکت‌های هواپیمایی اصلاح شود اما این اتفاق نیفتاد.

در این میان ایرلاین‌ها از شرایط سوء استفاده کردند و با قیمت‌های جدید، بلیت پروازهای داخلی را به فروش رساندند. همین موضوع باعث شد که  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور عنوان کند که نام دو شرکت‌ هواپیمایی متخلف در این حوزه، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده است و  علاوه بر اخطارهای مکتوبی که به این شرکت‌های هواپیمایی داده شده، برخی خطوط پرواز داخلی که افزایش قیمت داشت، تعلیق و گفته شد که در صورت تخلف سایر ایرلاین‌ها از نرخ‌های تعیین شده، موضوع تعلیق پروازهای آن‌ها حتماً از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می‌شود.

در این میان ایرلاین ها همچنان درخواست افزایش قیمت ها را از سازمان هواپیمایی کشور دارند و همین امر موجب شد که سخنگوی این سازمان اعلام کند که افزایش قیمت بلیت‌ها این هفته در شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود. به گفته محمدحسن ذیبخش، تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری که در همین هفته برگزار خواهد شد و درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما مبنای اصلی تصمیم‌گیری در این جلسه آنالیز قیمتی است که شرکت‌های هواپیمایی باید ارائه دهند.

وی به ایسنا گفت: ممکن است با بخشی از این افزایش قیمت موافقت شود و ممکن است مخالفت کاملی صورت گیرد و ایرالاین‌ها مجبور به بازگرداندن قیمت‌ بلیت‌هایشان شوند.

ذیبخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از ایرلاین‌ها در هفته‌های اخیر قیمت بلیت پروازهایشان را بدون توجه به قانون و نرخ‌های مصوب کنونی افزایش داده‌اند، تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟ گفت: در این یک ماه پرونده این شرکت‌های هواپیمایی که اتفاقا تخلفات کمی هم نداشتند در سازمان تعزیرات حکومتی در حال بررسی است اما هم اکنون چند ایرلاین‌ معدود قیمت‌هایشان بالاتر از نرخ مصوب است و بقیه شرکت‌ها نرخ‌های خود را به مصوبه کنونی بازگردانده‌اند.

همچنین موضوعات دیگری هم مانند تاثیر نوع هواپیما و تایپ پروازی در قیمت بلیت هواپیما مطرح شده است که احتمال دارد در جلسه پیش‌روی شورای عالی هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گیرد.