شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت

مقام یمنی:

ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت را غارت می کنند!

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن گفت: نیروهای متجاوز ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت را غارت می کنند و ما نمی دانیم درآمدهای حاصل از آن، کجا سپرده گذاری می شود.

ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت را غارت می کنند!

به گزارش منیبان؛ عمار الاضرعی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری المسیره  افزود: نیروهای متجاوز همچنان چهار فروند کشتی را نزدیک بندر جیزان توقیف کرده اند که دو فروند آن حامل بنزین برای مصارف عمومی و یک فروند حامل مازوت برای کارخانجات و نیروگاه برق الحدیده و یک فروند نیز کشتی حامل گاز است.

وی تاکید کرد: ۴۳۱ روز از توقیف دو فروند کشتی حامل بنزین در جیزان می گذرد و غرامتی که دولت باید بابت آن بپردازد، به هشت میلیون و ۶۲۰ دلار هزار دلار رسیده است.

مقام یمنی یادآورشد که غارت نفت خام و گاز مایع از سوی نیروهای متجاوز مانع پرداخت حقوق شهروندان شده است.

نقض موافقنامه صلح سوئد در باره استان الحدیده همچنان ادامه دارد و  نیروهای متجاوز از اجرای آن و انجام تعهدات خود اجتناب و حتی از ورود فرآورده های نفتی به یمن جلوگیری می کنند.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است