شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#دولت سیزدهم
دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دولت باید از بین برود / مجلس الزاما از یک طیف نیست
محمدصادق کوشکی، چهره سیاسی اصولگرا:

دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دولت باید از بین برود / مجلس الزاما از یک طیف نیست

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: با وجود این بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی دولت، اولین چالش دولت سیزدهم همین مساله است. باید اعتماد مردم را مجددا به دست آورد. دیوار بلند بی‌اعتمادی ایجاد شده بین مردم و دولت باید از بین برود.

اعتمادآنلاین| محمدصادق کوشکی، چهره سیاسی اصولگرا در رابطه با مهم ترین چالش پیش روی دولت منتخب اظهار کرد: اولین چالش دولت سیزدهم بی اعتمادی جدی مردم به قوه مجریه است. با توجه به عملکرد قوه مجریه طی سالهای اخیر و دولت های پیشین، مردم به این قوه بی اعتماد شده اند و نسبت به مسئولین این قوه بی اعتماد هستند.

 

به گزارش برنا، او افزود: طبیعتا با وجود این بی اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی دولت، اولین چالش دولت سیزدهم همین مساله است. باید اعتماد مردم را مجددا به دست آورد. دیوار بلند بی اعتمادی ایجاد شده بین مردم و دولت باید از بین برود.

 

کوشکی در مورد ضرورت چاره اندیشی برای اتهامات به رییس جمهور منتخب در زمینه حقوق بشر و سیاست خارجی گفت: اتهامات وارده به آقای رییسی در سال 96 نیز در انتخابات مطرح شد و هیچ کدام نه ارزش بررسی دارد و نه قابل بررسی است چون عاری از حقیقت است و ارزش حقوقی ندارد. اینها اتهاماتی هستند که در ایام انتخابات مطرح می شوند و هیچ سند و تاییدیه ای و مدرکی در رابطه با آنها وجود ندارد. بعد از سال 96 اکثر اصلاح طلبان نشان دادند که چنین اتهاماتی را قبول ندارند بخصوص بعد از انتخاب آقای رییسی به ریاست قوه قضاییه نشان دادند که آن اتهامات ارزش بررسی ندارند و جدی گرفته نخواهند شد.

 

او همچنین با اشاره به این فرضیه که برخی می گویند وزرای رییسی راحت تر از مجلس رای اعتماد می گیرند، ادامه داد: مجلس بر اساس اعلام وزرا تصمیم می گیرد مجلس امروز چشمهایش را نبسته است که هر کسی توسط آقای رییسی اعلام شود آن فرد را قبول کند. نمایندگان مجلس به وزرا نگاه می کنند و اگر برنامه وزرا قانع کننده بود به آنها رای می دهند.

 

کوشکی تاکید کرد: اصطلاحا مجلس نذر نکرده است که هر کسی توسط آقای رییسی معرفی شد او را قبول کنند. در درون مجلس دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و احتمال اینکه مجلس چشمش را ببندد و به طور کلی رای بدهد، بسیار کم است.

 

این چهره سیاسی اصولگرا در پایان گفت: در مجلس نمایندگانی با گرایشات اصلاح طلبانه حضور دارند مجلس الزاما از یک طیف نیست در دوره مجلس ششم شاهد تبانی دولت و مجلس بودیم اما امروز جامعه این اجازه را نمی دهد. نیروهای ائتلاف نیز از طیف های گوناگون هستند و چنین امکانی متصور نیست.