شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان

طحان‌نظیف:

نظارت شورای نگهبان بر افراد تاییدصلاحیت‌شده نیازمند قانون است

نظارت شورای نگهبان بر افراد تاییدصلاحیت‌شده نیازمند قانون است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر عملکرد افراد تاییدصلاحیت‌شده در طول دوره خدمت‌شان، نیازمند قانون‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر بخواهیم در مورد عملکردها صحبت کنیم باید درباره صلاحیت‌ها و ماموریت‌ها صحبت کنیم. شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظایف مختلفی را بر عهده دارد که شامل نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس است.

وی افزود: شورای نگهبان از این حیث مصوبات مجلس را بررسی می‌کند که این مصوبات خلاف شرع و قانون اساسی نباشند و این کار به صورت مستمر توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و ما حداقل هفته‌ای یک یا دو جلسه برای موضوع داریم و البته می‌بینیم که این صلاحیت و ماموریت شورای نگهبان کمتر مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار می گیرد، اما آنچه که مسلم است این است که، دقت شورای نگهبان در مصوبات مجلس، باعث می‌شود مصوبات قابل اجراتر و حق مردم نیز رعایت شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نظارت شورای نگهبان بر عملکرد افراد تاییدصلاحیت‌شده در طول دوره خدمت‌شان، اظهار داشت: این موضوع در سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مورد اشاره قرار گرفته و طبیعتا اجرای آن نیاز به قانون‌گذاری دارد. این نظارت، موضوع با اهمیتی است که امیدواریم مجلس محترم مقداری جزیی‌تر به قانون گذاری در این مورد بپردازد.