شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#حوزه#طبیعی#منابع

مجلس طرح‌های اثربخشی در حوزه کشاورزی داشته است

مجلس طرح‌های اثربخشی در حوزه کشاورزی داشته است/ طرح تقویت امنیت غذایی نیازمند بررسی است

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تأکید بسیاری روی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی است، اما این طرح یکسری آسیب‌ها و ضعف‌هایی دارد که باید موردبررسی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، محمدشفیع ملک‌زاده درباره اجرای طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس در این دوره تمام تلاش خود را به کار گرفتند که یک سری طرح‌های موفقیت‌آمیز و اثربخشی را در بخش کشاورزی به مجلس ارائه دهند که مصوبه بگیرند و برای اجرا عملیاتی کنند.
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: به‌عنوان نمونه طرح شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دستاورد بسیار خوبی برای بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: تأکید بسیاری روی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی است، اما این طرح یکسری آسیب‌ها و ضعف‌هایی دارد که باید موردبررسی قرار گیرد و تا جایی که اطلاع دارم این طرح در ۳۶ موضوع ارائه‌شده و همه موارد را بررسی کردیم و پیشنهادات خود را به مجلس داده‌ایم، ولی هنوز در بعضی از موارد با مجلس و کمیسیون کشاورزی دستگاه‌های دیگر به‌شدت راجع به موضوعات این طرح جروبحث داریم.
ملک‌زاده بیان کرد: برای رفع مشکلات  مرتب در جلسات حضور داریم و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنیم و امیدواریم نمایندگان نیز دقت داشته باشند و کمک کنند.
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: به‌عنوان‌مثال یکی از موضوعات این طرح با عنوان صدور مجوزها است. که صدور مجوزها را به علت اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی رونق پیدا کند و همه استقبال کنند باید این بروکراسی را به حداقل برسانیم به‌جای استعلام‌های غیرضروری که وجود دارد سعی کنیم به‌کار رونق دهیم تا تسهیل گری ایجاد شود.
منبع: میزان