شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فدراسیون فوتبال#جدید

افشاگری دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال درباره چارچوب همکاری با اسطوره پرسپولیس

حسن کامرانی‌فر : مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید و مشاور رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود

حسن کامرانی‌فر : مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید و مشاور رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود

حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم مدعی شد که مهدی مهدوی کیا علاوه بر سرمربیگری تیم ملی امید ایران، به عنوان مشاور رئیس فدراسیون فوتبال نیز فعالیت خواهد کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حسن کامرانی‌‌فر با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اینکه در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال کار سختی خواهد داشت، گفت:

کارهای سخت را آدم‌های بزرگ می‌کنند. ابتدا باید از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کنم، نه به خاطر انتخاب من، بلکه انتخاب افرادی که در عین جوانی دارای مدارک بالایی هستند. ما نیما نکیسا، علیرضا امامی‌فر، شریفی و … را داریم که به مجموعه اضافه شده‌اند. این افراد بدون هیچ سفارشی انتخاب می‌شوند. این نگاه فدراسیون است و نگاه‌شان به افراد با تخصص است که کارها را پیش ببرند. نگاه رئیس فدراسیون فوتبال نیز ویژه بوده است. در شرایطی که انتخاب من برای دبیرکلی فدراسیون قطعی نشده بود، دوستان پیام‌های زیادی برای من فرستاده بودند.

وی در مورد قضاوت علیرضا فغانی در دربی ۹۶ تصریح کرد:

برای دربی تعدادی داور مدنظر داشتیم که بتوانند قضاوت کنند، داورانی که طی دو سال گذشته قضاوت کرده بودند و دوست داشتند در این بازی حضور داشته باشند اما حضور علیرضا فغانی که از بهترین‌های دنیا و افتخار است، فرصتی داد تا از او استفاده کنیم. این مسئله نقطه مهمی بود که فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا فغانی برگردد و در جمع داوران ایرانی باشد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص حضور سیستم VAR در فوتبال ایران یادآور شد:

سیستم VAR پروسه پیشرفته و زمان‌بر است. ای کاش از سه، چهار سال پیش که استارتش خورده بود، امروز می‌توانستیم استفاده کنیم. شرایط خاصی برای استفاده از این سیستم داریم، چرا که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم، باید مجوز فیفا را بگیریم. امیدوارم شرکت‌های داخلی که مورد تأیید هستند، بتوانند کارهای‌شان را انجام دهند.

کامرانی‌فر ادامه داد:

خوشبختانه فغانی به بحث VAR اضافه شده است تا کارها سریع‌تر برای این کار پیش برود. با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم شاید در چند ورزشگاه بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم. این پروسه باید زیر نظر فیفا باشد. VAR پنج مرحله دارد که شاید ما مرحله اول و دوم آن را طی می‌کنیم و کمی زمان‌بر است. درخواست‌ بعدی ما از فیفا این است که در چند بازی آفلاین کار را پیش ببریم. آنچه مهم است، مصر بودن مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR در فوتبال است.

کامرانی‌فر در مورد اینکه آیا همچنان در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به کار خود ادامه خواهد داد، گفت:

این به اختیارات رئیس فدراسیون برمی‌گردد. در حوزه دبیرکل چون کار زیاد است، به آن رسیدگی می‌کنیم و در هیئت رئیسه هم فشاریان هم به عنوان سرپرست کمیته داوران حضور دارد.

وی در خصوص اتفاقات مشکوک هفته‌های پایانی در لیگ‌های مختلف کشور، عنوان کرد:

یک کارگروه تشکیل شده و اتفاقات فوتبال را رصد می‌کنند و خیلی تلاش می‌کنند. این اطلاعات به فدراسیون هم می‌رسد و فدراسیون آن‌ها را پیگیری می‌کند. سلامت و درستی سرلوحه فدراسیون است. در صحبت‌های ریاست فدراسیون هم این موارد گفته شده است. ما تلاش می‌کنیم فوتبالی مسائل را پیش ببریم. فدراسیون این موارد را رصد می‌کند و از این اتفاقات جلوگیری خواهد کرد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره اینکه مسائل اخلاقی در فوتبال کشور آزاردهنده شده است، یادآور شد:

مجری فوتبال، فدراسیون فوتبال است و فدراسیون اجازه نخواهد داد این اتفاقات تکرار شود. به گذشته کاری نداریم اما مطمئن باشید اجازه نخواهیم داد بی‌اخلاقی‌ها ادامه داشته باشد. هر کسی هر صحبتی می‌کند، باید مسئولیتش را بپذیرد. خروجی فوتبال به تیم ملی می‌رسد و اتفاقاتی می‌افتاد که کل مجموعه فوتبال ضرر می‌کند. بالاخره از یه جایی باید جلوی این اتفاقات گرفته شود. در همین مسیر تلاش خواهیم کرد تا از ناهنجاری فوتبال جلوگیری شود. من از همین جا از تمام بزرگان فوتبال خواهش می‌کنم از حالا به بعد به فکر مسائل فنی و توسعه فوتبال باشند.

کامرانی‌فر در مورد اینکه سه هفته سخت در لیگ برتر باقی‌مانده است، تصریح کرد:

برنامه‌ریزی به عهده سازمان لیگ و افرادی بزرگ که آنجا هستند، است. انتهای فصل به دلیل اینکه حساسیت‌ها بالاست تمام ارکان فدراسیون ورود کردند تا بازی‌ها سلامت پیش برود. مطمئن باشید در هفته‌های آینده کارگروه تشکیل می‌شود. بعد و قبل از مسابقات مسائل را پیگیری می‌کنند و تصمیمات گرفته می‌شود.

وی در مورد دربی روز گذشته نیز توضیح داد:

اتفاق خوبی در بازی دیروز افتاد. ما در بازی دربی هیچ اعتراض و مشکلی نه نسبت به داور، بلکه نسبت به هیچ چیز نداشتیم. اتفاقات خیلی خوبی بود. من از رسانه و تلویزیون می‌خواهم به اتفاقات خوب دیروز را بیشتر به آن بپردازند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت:‌

در بحث استعدادیابی پیش‌بینی کردیم و خیلی خوب پیش می‌رویم و فدراسیون فوتبال هم همراهی می‌کند. اتفاقات خوبی می‌افتد. برنامه‌ریزی منسجم در فدراسیون فوتبال در حال شکل‌گیری است و فدراسیون به سمت برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت پیش می‌رود.

کامرانی‌فر در خصوص اینکه آیا سرمربی تیم‌های پایه مشخص شده است، عنوان کرد:

تیم ملی مستقیم زیر نظر فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی می‌شود. سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص شده و در بازی‌های باقی‌مانده مهدوی‌کیا به‌عنوان مشاور کنار رئیس فدراسیون خواهد بود.

وی درباره انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم المپیک، بیان کرد:

در دوره‌های قبل در چند ماه مانده به المپیک سرمربی انتخاب می‌شد. ما  سه سال تا المپیک زمان داریم و فدراسیون فوتبال از الان با کمیته ملی المپیک در حال برنامه‌ریزی است. مطمئن باشید در المپیک بعدی تیم ایران برای اولین‌ بار به المپیک صعود خواهد کرد، چون برنامه‌ریزی شده است. در هر کاری برنامه‌ریزی کنیم، موفق خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان تصریح کرد:

در این قسمت هنوز انتخاب نکرده‌ایم اما در حال برنامه‌ریزی هستیم. اگر به فوتبال پایه توجه نشود، در رده بزرگسالان به مشکل می‌خوریم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت تیم ملی بزرگسالان گفت:

ابتدا باید به ۴ بازی گذشته تیم ملی برگردم که با وجود اتفاقاتی که در رابطه با میزبانی ایران پیش آمد و خیلی‌ها ناامید بودند، توانستیم صعود کنیم. نیاز بود در این برهه صعود تیم ملی اتفاق بیفتد. در بحث تهیه امکانات، پرواز چارتر و … فدراسیون نشان داد نگاه ویژه‌ای دارد.

کامرانی‌فر ادامه داد:

برای آینده بازی‌های سختی در پیش داریم. فوتبال را نمی‌توانیم بگوییم برای فدراسیون یا ورزش است، این فوتبال برای جامعه است و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند. مردم در دورترین مناطق کشور از پیروزی تیم ملی خوشحال می‌شوند. در برهه از زمان نیاز است ارکان کشور ورود کنند و کنار فدراسیون باشد. نشاط فوتبال برای جامعه کشور است. از مسئولان کنونی که لطف کرده و کمک کردند، تشکر می‌کنم. از دولت جدید که نگاه‌شان خوب است، می‌خواهیم ورود کنند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی در مورد بحث میزبانی ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یادآور شد:

هنوز به صورت قطعی تصمیم گرفته نشده و بر اساس همان بازی‌های رفت و برگشت است اما شاید به دلیل شرایط کرونا و بحث قرنطینه ممکن است متمرکز در کشور ثالث برگزار شود. از الان نباید به این فکر کنیم میزبان بودیم، نبودیم یا بازی در کشور دیگری است. ما نشان دادیم در هر شرایطی می‌توانیم برنده باشیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در رابطه با بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال گفت:

در حال برنامه‌ریزی هستیم. اگر رسمی شد، اعلام می‌کنیم. شاید الان صلاح نباشد، چیزی بگویم. رایزنی‌هایی برای بازی‌های تدارکاتی شده است اما کرونا و بحث زمانی که برای شروع مرحله دوم انتخابی جام جهانی باقی مانده، مطرح است. بالاخره تیم‌هایی که می‌خواهند بازی‌های دوستانه برگزار کنند، نگران بحث کرونا هستند. در هر صورت که چه بازی تدارکاتی داشته باشیم یا نه، میزبان باشیم یا نه، باید بهترین عملکرد را نشان دهیم.

کامرانی‌فر با اشاره به حضور افراد در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عنوان کرد:

فدراسیون هیئت رئیسه قوی، جوان و اکثرا فوتبالی به همراه مشاوران خوبی دارد. اینها افرادی هستند که کمک می‌کنند. همانطور که گفته شد، بدهی‌هایی از جمله بدهی به داوران، بحث افزایش حق الزحمه آنها، بدهی به فوتبال و فوتسال ساحلی و … انجام شد.

وی در خصوص انتخاب مهدوی کیا برای تیم فوتبال امید گفت:

مهدوی کیا مورد تأیید هیئت رئیسه بوده و سرمربی تیم امید است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پایان گفت:

بدهی‌ فدراسیون به شرکت شستا پرداخت شده است و نمی‌دانم اتفاقات اخیر برای چه دلیل است. امیدوارم آقای شریعتمداری بداند که بدهی‌ها پرداخت شده است و رفع توقیف شود.