شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرمانشاه

مسیر جدیدی برای احداث تله کابین کرمانشاه شناسایی شده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسیر جدیدی برای احداث تله کابین کرمانشاه شناسایی شده است.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه اظهار داشت: حدود 30 سال است که مقرر شده پروژه تله کابین در کرمانشاه احداث شود اما هر بار روند احداث این پروژه با مشکلاتی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در اجرای این پروژه به آثار باستانی و میراث فرهنگی کرمانشاه یعنی طاق بستان صدمه ای وارد نشود و همچنین نه اینکه به عقب برگردیم و موضوعات گذشته را دوباره تکرار کنیم لذا ضروری است که با توجه ویژه به نکات علمی، فنی و اصولی به اجرای این پروژه کمک کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مجموعه تاریخی طاق بستان در مسیر ثبت جهانی قرار دارد ما به هیچ عنوان راضی نیستیم که با اجرای پروژه تله کابین در مسیر این موضوع خللی وارد شود و ثبت جهانی این مجموعه با تاخیر مواجه شود.

وی با بیان اینکه این سرمایه بزرگ که هویت کرمانشاه است نباید با اجرای یک پروژه دچار خدشه شود، گفت: از شهرداری کرمانشاه و مشاور طرح خواستیم که روند و مسیر جدیدی را برای احداث تله کابین کرمانشاه مورد بررسی قرار دهند که در حال حاضر یک مسیر جدیدی برای اجرای آن شناسایی شده و در این جلسه این مسیر جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز موظف است که با بررسی دقیق به اجرای طرح تله کابین کرمانشاه که یکی از پروژه های تاثیرگذار برای توسعه گردشگری کرمانشاه است، کمک کند و هنر این اداره کل باید علاوه بر تلاش در جهت ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری از سوی دیگر کمک به خلق درآمد با ایجاد جاذبه های گردشگری در راستای افزایش سرمایه برای مردم باشد.

در این جلسه مقرر شد که ظرف مدت یک هفته نکته نظرات و پیشنهادات اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص احداث مسیر جدید طرح تله کابین کرمانشاه اخذ و سپس این پیشنهادت به وزارت ذیربط ارسال شوند.

مسیر جدیدی برای احداث تله کابین کرمانشاه شناسایی شده است