بغداد الیوم گزارش داد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با انتشار پیامی در توییتر نوشت: ما همچنان مسیر طولانی در پیش داریم و عراق به فرزندان غیور و مخلص خود نیاز دارد تا پرچم آن را بر افراشته، ملت آن را متحد کرده و از کرامت آن حفاظت کنند.

وی افزود: عراق شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است.

عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در توییتر از مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواست که از تصمیمش برای تحریم انتخابات پارلمانی آتی این کشور صرف نظر کند و به تلاش ملی‌اش ادامه دهد و میدان را خالی نکند.

وی ادامه داد که عراق از پیچ حساس و خطرناکی در حال عبور است و باید از دموکراسی محافظت کرد و این تنها راه درمان ناکامی‌ها و تقویت نکات مثبت و انصاف در حق مردم است.

مقتدر صدر، رهبر جریان صدر پنج‌شنبه اعلام کرد، هرگز در انتخابات آتی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

صدر در سخنرانی تلویزیونی خود با انتقاد از احزاب سیاسی عراق گفت که آنان در عملکرد خود به عقل و شرع عمل نکردند و همه ــ به گفته وی ــ «دنبال قدرت و پول و سلاح هستند».

گفتنی است که حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) ناصریه موجب افزایش انتقادات از عملکرد گروه‌های وابسته به جریان صدر شد.