شهر خبر

دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی با رییس دستگاه قضا

شرکت آیت الله مکارم شیرازی در انتخابات

یکی از مراجع تقلید گفت: اگر مدت دادرسی و تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها طوری کوتاه شود که مردم نتیجه کار را سریع‌تر ببینند، موجب رضایت خدا و بندگان خدا خواهد شد.

به گزارش مشرق،  آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رئیس دستگاه قضا، با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه، برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به صفات و خصوصیات رئیس دستگاه قضا و ذکر اهمیت اجرای عدالت در جامعه، تصریح کرد: شجاعت و برخورداری از تجربه از لوازم اصلی اجرای عدالت و امورات مهم قوه قضائیه است.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به توانمندی‌ها و سوابق مدیریتی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در بخش‌های مختلف قضایی خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه گفت: جنابعالی بحمدالله تجربه موفقی در امر قضا دارید و از حمایت مقام معظم رهبری هم برخوردارید و اسباب کار هم برای شما فراهم هست و این شجاعت، حمایت و برنامه‌ها باعث موفقیت حضرتعالی خواهد شد.

وی ادامه داد: ماورای همه این‌ها دعای مخلصان است که پشتوانه شماست و این دعا خیلی اثر دارد و ماهم دعا می‌کنیم قوه قضائیه موفق بشود و مردم رضایت داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه با تجلیل از زحمات و تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی اقدامات خوبی در قوه قضائیه انجام داد که می‌تواند بستر خوبی برای تداوم این مسیر باشد.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قوه قضائیه قوی‌ترین قوه‌هاست، زیرا قوای دیگر مثل این قوه نمی‌توانند مقصودشان را عملی کنند.

وی در تبیین این موضوع تصریح کرد: دولت تا مجلس قانونی را به تصویب و در واقع ریل‌گذاری نکند، نمی‌تواند کاری کند و مجلس هم به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و فرایند تصویب و ابلاغ قوانین هم روندی طولانی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: قوه قضائیه، اما این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این مسأله خیلی مهم است و باید از این توان و ظرفیت حداکثر بهره را ببرید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: موانعی هم بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل رفع و برخی نیز لاینحل هستند.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی یکی از موانع قابل رفع که تأثیر خوبی هم در بهبود عملکرد دستگاه قضا و افزایش رضایت عمومی دارد را کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر مدت دادرسی و تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها طوری کوتاه شود که مردم نتیجه کار را سریع‌تر ببینند، موجب رضایت خدا و بندگان خدا خواهد شد.

این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مبارزه قاطع با فساد تاکید کرد و گفت: باید جلوی قاچاق و رانت‌خواری گرفته شود.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم مسیر تحول و تعالی دستگاه قضا، کارهایی صورت گیرد که اعتماد مردم به مجموعه نظام روز به روز افزایش یابد.

منبع: فارس