شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#طرفدار

تمایل جمهوری‌خواهانِ ایالت‌های جنوبی آمریکا به جدایی از ایالات متحده


تمایل جمهوری‌خواهانِ ایالت‌های جنوبی آمریکا به جدایی از ایالات متحده

نتایج یک نظرسنجی مشترک نشان می‌دهد دو سوم جمهوری‌خواهان در ایالت‌های جنوبی طرفدار جدایی از آمریکا و ایجاد یک اتحادیه با ایالت‌های نزدیک خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که دو سوم از جمهوریخواهان ایالت های جنوبی ترجیح می دهند از آمریکا جدا شوند. یک نظرسنجی قبلی که در پی آشوب در ساختمان کنگره انجام شده، نشان داد که بسیاری از جمهوری خواهان در آن زمان طرفدار جدایی از آمریکا بودند، با این حال مقامات اعلام کرده اند که این احساسات در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

نتایج یک نظرسنجی مشترک که موسسه یوگاو  و برایت لاین واتچ انجام داده اند، نشان می دهد دو سوم از جمهوری خواهان در ایالت های جنوبی طرفدار جدایی از آمریکا و ایجاد یک اتحادیه با ایالت های همسایه هستند.

نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که تقریبا 66 درصد از جمهوری خواهانی که در این نظرسنجی که در سراسر 13 ایالت جنوبی آمریکا، از جمله تگزاس، جورجیا، آلاباما و فلوریدا، انجام شده است، می خواهند از آمریکا جدا شوند و اتحادیه خودشان را تشکیل دهند.

در این ایالت ها، حمایت از جدایی از آمریکا در میان رای دهندگان مستقل 50 درصد و در میان دموکرات ها تنها 20 درصد است.

این اتحادیه جنوبی شامل ایالت های تگزاس، اوکلاهاما، آرکانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی، آلاباما، جورجیا، فلوریدا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی، ویرجینیا، کنتاکی و تنسی هستند.

ایالت های مونتانا، آیداهو، وایومینگ، یوتا، کلرادو، نوادا، آریزونا و نیومکزیکو، با 43 درصد در رتبه دوم بالاترین درصد حمایت جمهوریخواهان قرار دارند.

درباره دموکرات ها، بالاترین حمایت از این جدایی با 47 درصد در منطقه اقیانوس آرام ثبت شده است که واشنگتن، اورگان، کالیفرنیا و آلاسکا را شامل می شود.

مقامات با مقایسه نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی قبلی که در ژانویه با همان عنوان انجام شده بود، متوجه شدند که حمایت از جدا شدن از آمریکا به طور قابل توجهی در جنوب آمریکا افزایش یافته است.

این تحقیق نشان می دهد "به جای اینکه در شش ماه گذشته حمایت از این جدایی کاهش یابد، همانطور که انتظار داشتیم، این حمایت در همه مناطق و تقریباً در میان همه گروه های حزبی افزایش یافته است. به نظر می رسد حتی گروه های وابسته به احزاب هم در مقایسه با زمستان سال گذشته بیشتر از این جدایی حمایت می کند، اگر چه افزایش حمایت دموکرات ها در مناطق جنوبی و هارتلند از نظر آماری به شکل معناداری افزایش یافته است."

با این حال، نظرسنجی ها هشدار دادند که "تمایل گسترده و فزاینده پاسخ دهندگان به پذیرش این گزینه ها نگران کننده است."

این نتایج از تجمیع نتیجه دو نظرسنجی به دست آمده است که موسسه یوگاو بین 16 تا 26 ژوئن و یک نظرسنجی دیگر که برایت لاین واتچ بین 16 ژون تا 2 ژوئیه انجام داده اند. در مجموع تقریبا 3 هزار 77 نفر در این دو نظرسنجی شرکت کردند که 327 نفر آنها کارشناسان سیاسی بودند.

انتهای پیام/