شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال

کامرانی‌فر: نگاه فدراسیون فوتبال استفاده از افراد متخصص است/ فغانی هم به بحث سیستم VAR اضافه شد


کامرانی‌فر: نگاه فدراسیون فوتبال استفاده از افراد متخصص است/ فغانی هم به بحث سیستم VAR اضافه شد

حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: از فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که از افرادی که مدارک و تجربیات بالایی دارند، استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌‌فر با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اینکه در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال کار سختی خواهد داشت، گفت:  کارهای سخت را آدم‌های بزرگ می‌کنند. ابتدا باید از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کنم، نه به خاطر انتخاب من، بلکه انتخاب افرادی که در عین جوانی دارای مدارک بالایی هستند. ما نیما نکیسا، علیرضا امامی‌فر، شریفی و ... را داریم که به مجموعه اضافه شده‌اند. این افراد بدون هیچ سفارشی انتخاب می‌شوند. این نگاه فدراسیون است و نگاه‌شان به افراد با تخصص است که کارها را پیش ببرند. نگاه رئیس فدراسیون فوتبال نیز ویژه بوده است. در شرایطی که انتخاب من برای دبیرکلی فدراسیون قطعی نشده بود، دوستان پیام‌های زیادی برای من فرستاده بودند. 

وی در مورد قضاوت علیرضا فغانی در دربی 96 تصریح کرد: برای دربی تعدادی داور مدنظر داشتیم که بتوانند قضاوت کنند، داورانی که طی دو سال گذشته قضاوت کرده بودند و دوست داشتند در این بازی حضور داشته باشند اما حضور علیرضا فغانی که از بهترین‌های دنیا و افتخار است، فرصتی داد تا از او استفاده کنیم. این مسئله نقطه مهمی بود که فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا فغانی برگردد و در جمع داوران ایرانی باشد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص حضور سیستم VAR در فوتبال ایران یادآور شد: سیستم VAR پروسه پیشرفته و زمان‌بر است. ای کاش از سه، چهار سال پیش که استارتش خورده بود، امروز می‌توانستیم استفاده کنیم. شرایط خاصی برای استفاده از این سیستم داریم، چرا که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم، باید مجوز فیفا را بگیریم. امیدوارم شرکت‌های داخلی که مورد تأیید هستند، بتوانند کارهای‌شان را انجام دهند.

کامرانی‌فر ادامه داد: خوشبختانه فغانی به بحث VAR اضافه شده است تا کارها سریع‌تر برای این کار پیش برود. با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم شاید در چند ورزشگاه بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم. این پروسه باید زیر نظر فیفا باشد. VAR پنج مرحله دارد که شاید ما مرحله اول و دوم آن را طی می‌کنیم و کمی زمان‌بر است. درخواست‌ بعدی ما از فیفا این است که در چند بازی آفلاین کار را پیش ببریم. آنچه مهم است، مصر بودن مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR در فوتبال است. 

ادامه دارد...