شهر خبر

حسن کامرانی فر:

فغانی به بحث VAR فوتبال ایران اضافه شده است

فغانی به بحث VAR فوتبال ایران اضافه شده است

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: راه اندازی تکنولوژی کمک داور ویدئویی پنج مرحله دارد که ما در مراحل اول و دوم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فر کمک داور پیشین فوتبال ایران و سرپرست فعلی دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار حذفی استقلال و پرسپولیس گفت: تعداد زیادی داور داشتیم که می‌توانستند دربی را قضاوت کنند ولی حضور علیرضا فغانی که از بهترین‌های دنیا و افتخار داوری است، فرصتی بود تا در کنار داوران دیگر عملکردی را نشان بدهیم. فدراسیون خیلی تلاش کرد فغانی برگردد.

کامرانی فر افزود: یکی از مباحث مهم ما کمک داور ویدئویی (VAR) است. این یک پروسه زمان بر است. ای کاش سه، چهار سال پیش که استارت خورد کارهایی صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از راه اندازی VAR دست فدراسیون و داخل است. اگر از شرکتهای داخلی استفاده کنیم نیاز است که تاییدیه فیفا را بگیرند که این زمان خواهد برد. فدراسیون این زمان را ندارد. یک کارگروه تشکیل شده است و سریع پیش می‌رویم. یکشنبه آینده این کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و علیرضا فغانی هم به بحث VAR اضافه شده است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال یادآور شد: با زیرساختهای فتبال ایران شاید در چند بیشتر نتوانیم از VAR استفاده کنیم و در بعضی از استادیوم‌ها سیار باشد. VAR یک پروسه است که باید تمام اتفاقاتش زیر نظر فیفا باشد. راه اندازی این تکنولوژی پنج مرحله دارد که ما در مرحله اول یا دوم هستیم. شاید نتوانیم برای تمام بازی‌ها از VAR استفاده کنیم. درخواستمان این است در چند بازی آفلاین و سپس آنلاین از این تکنولوژی استفاده کنیم. مجموعه فدراسیون مٌصر هستند این اتفاق رخ بدهد. در آینده نزدیک اطلاع رسانی می‌شود.

ادامه دارد...