به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، دیویس در مطلب خود نوشته: «فرهادی یکی از مطمئن‌ترین فیلمسازهایی هست که در صنعت سینما کار می‌کند. او می‌داند دقیقا چه فیلمی می‌خواهد بسازد و آکادمی اسکار هم دوبار اسکار فیلم خارجی را به او داده و یکبار هم برای «جدایی» او را نامزد فیلمنامه کرده، اگر او به عنوان نماینده ایران به اسکار فرستاده شود، می‌تواند سومین مجسمه اسکار را هم برای کشورش بگیرد که در آن صورت تنها یک اسکار با رکورد 4 اسکار فیلم خارجی فدریکو فلینی فاصله خواهد داشت»

بر اساس بررسی دیویس، 34 بار فیلمسازان غیر انگلیسی برای بخش بهترین کارگردان نامزد شده‌اند. اولین بار فدریکو فلینی برای «زندگی شیرین» و آخرین بار توماس وینتربرگ برای «یک دور دیگر» این نامزدی را دریافت کرده‌اند. پس احتمال دریافت نامزدی برای فرهادی در رشته بهترین کارگردان دور از انتظار نیست.

دیویس در ادامه درباره امیر جدیدی نوشته:«جدیدی که نقش رحیم شخصیتی احساسی و جذاب را بازی می‌کند، بدون اغراق یکی از بهترین بازی‌های امسال سینما را ارائه داده، با تعهدی همه جانبه به نقش، جدیدی بازه‌ای دینامیک از احساسات را ارائه می‌‌دهد و کاملا بر حساسیت‌های خودش به عنوان یک بازیگر مسلط است. چیزی که می‌تواند مورد توجه بخش بازیگری اسکار قرار بگیرد. هرچند در تاریخ این مراسم، فاصله یک اینچی بین زیرنویس همیشه فاصله بین اعضا و رای‌هایشان بوده، حتی «انگل» که رکورد 92 ساله اسکار را با بردن جایزه بهترین فیلم برای یک فیلم خارجی شکست، حتی یک نامزدی بازیگری هم نداشت. در تاریخ اسکار تنها شش بازیگر با صحبت با زبان دیگری اسکار برده‌اند، اما متاسفانه هیچکدام فارسی نبوده‌اند. دوست دارم این چالش را برای آکادمی مطرح کنم که نگاهی فراتر از محدودیت‌های معمول خود داشته باشند و اجازه بدهند کارهای متفاوت را ببیند، اگر این کار را کنند شاید از بازی‌های خوب غیرانگلیسی شگفت زده شوند، و جدیدی اجرای قوی دارد که اگر به او فرصت داده شود، می‌تواند مخاطبش را تکان دهد.»

منبع: سینمادیلی