به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: مسأله قضا از مسائل اهم جامعه است که بار آن عمدتا بر دوش روحانیت و حوزه‌های علمیه قرار دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: علما در رأس حافظان فرهنگ هستند و نقش برجسته‌ای در صیانت از اسلام ناب و فرهنگ اسلامی دارند تا شیاطین و اجانب نتوانند در آن خدشه وارد کنند.

وی در ادامه از انقلاب اسلامی را سرچشمه و آغازی بر احیا شریعت اسلامی خواند و گفت: با انقلاب اسلامی دنیا دچار تغییرات شگرفی شد و اسلام در عمل خود را نشان داد اما هنوز با نقطه مطلوب برای نشان دادن کارآمدی دین در زندگی روزمره مردم فاصله داریم که باید با تلاش مضاعف در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس خواستار مساعدت علما و حوزه‌های علمیه برای تربیت روحانیون فاضل و مستعد و انقلابی برای ورود به امر قضا شد.

حجت الاسلام سعیدی نیز با تبریک انتصاب حجت الاسلام‌ محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه گفت: مسئولان باید قدردان ملت فهیم شریف ایران اسلامی باشند؛ چرا که صاحبان اصلی انقلاب همین مردم هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: اشخاص و جریاناتی که دنبال سهم‌خواهی در نظام اسلامی بوده‌اند، باید پاسخگوی اعمال و رفتارهای خود باشند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های قوه قضاییه در اجرای طرح تحول قضایی ابراز امیدواری کرد این حرکت در دوره جدید ریاست قوه قضاییه نیز با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.