شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#وزارت#وزارت دفاع

اذعان پنتاگون به آموزش عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در آمریکا


اذعان پنتاگون به آموزش عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اذعان کرده است که تعدادی از عاملان کلمبیایی که در ترور رئیس جمهور هائیتی نقش داشتند، پیش از این در آمریکا آموزش نظامی دیده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کن هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که تعدادی از سربازان سابق کلمبیایی که در ترور جوونیل مویس رئیس جمهور هائیتی دست داشته اند، در آمریکا آموزش دیده اند.

بر اساس این گزارش وی افزود: تحقیقات درباره ترور رئیس جمهور هائیتی همچنان ادامه دارد. بررسی اطلاعات رسمی نشان می دهد تعداد محدودی از افراد کلمبیایی دستگیر شده، در برنامه های آموزش نظامی آمریکا شرکت داشته اند، آن هم در شرایطی که عضو فعال ارتش کلمبیا بوده اند.

اذعان پنتاگون به آموزش نظامی عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در آمریکا در حالی است که خورخه رودریگز رئیس پارلمان ملی ونزوئلا نیز اخیرا تاکید کرده است که شرکت امنیتی "سی تی یو" در آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی نقش داشته است، این شرکت پیش از این در توطئه ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در سال 2018 نیز دست داشته است.

پلیس هائیتی تاکنون 18 تبعه کلمبیایی و 3 آمریکایی هائیتی تبار را به اتهام دست داشتن در این حادثه تروریستی بازداشت کرده است.

5 مظنون دیگر در ترور جوونیل مویس رئیس جمهور هائیتی شناسایی شده اند که در بین آنها چند مقام دولتی هستند.

 پلیس هائیتی در حال تحقیق و تفحص برای بازداشت 5 مظنون دیگر حادثه ترور رئیس جمهور این کشور است، از جمله جان خوئل ژوزف سناتور پیشین و ژوزف فلیکس بادیو مقام دولتی که به علت قانون شکنی چندی پیش اخراج شده است.

مقام های رسمی هشدار داده اند که این مظنونان مسلح و به شدت خطرناک هستند.

پس از ترور هفته گذشته رئیس جمهور هائیتی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک تیم متشکل از کارشناسان امنیتی قرار است به هائیتی اعزام شوند تا درباره کمک های احتمالی واشنگتن به این کشور تصمیم گیری کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز پس از بازگشت این تیم از هائیتی در جریان امور قرار خواهد گرفت و درباره مسیر پیش رو تصمیم گیری خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست این تیم آمریکایی تا چه زمانی در هائیتی خواهد ماند.

پلیس هائیتی اعلام کرده است که یکی از مظنونانی را که در این ترور دست داشته، بازداشت کرده است. این مرد هائیتی تبار از سوی مقام های پلیس به اجیر کردن مزدوران برای برکناری و سرنگونی رئیس جمهور این کشور متهم شده است.

مویس 53 ساله روز چهارشنبه گذشته در خانه اش هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد. مقام های رسمی اعلام کرده اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته اند.

انتهای پیام/