شهرخبر

گردش آزاد اطلاعات از نگاه فیسبوک! / شرکت فیسبوک صفحه خبرگزاری شهاب را مسدود کرد


گردش آزاد اطلاعات از نگاه فیسبوک! / شرکت فیسبوک صفحه خبرگزاری شهاب را مسدود کرد

شرکت فیسبوک در اقدامی ناگهانی صفحه خبرگزاری فلسطینی "شهاب" که میلیون‌ها دنبال کننده داشت، را مسدود کرد. این پنجمین بار است که فیسبوک صفحه شخصی این خبرگزاری را حذف می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه فیسبوک تنها 48 ساعت پس از حذف صفحه اصلی خبرگزاری شهاب، صفحه جایگزین این خبرگزاری را هم حذف کرد.

فیسبوک دو روز پیش صفحه اصلی خبرگزاری فلسطینی شهاب که بیش از 7.5 میلیون دنبال کننده داشت، را حذف کرد.

حذف صفحه شخصی خبرگزاری شهاب در شبکه فیسبوک با محکومیت گسترده از سوی محافل رسانه‌ای فلسطینی و حتی غیرفلسطینی همراه بوده است.

شرکت فیسبوک طی سال‌های گذشته بارها دست به اینگونه اقدامات ضدفلسطینی بدون اطلاع قبلی زده است اما همکاری خبرگزاری شهاب با تیم ویژه شبکه فیسبوک که برای نظارت بر تولیدکنندگان اخبار در خاورمیانه تشکیل شده بود، مسئولان آن را به این اطمینان رساند که دیگر شاهد چنین اقداماتی نخواهند بود و می‌توانند آزادانه‌تر فعالیت کنند تا اینکه ناگهان متوجه شدند که به رغم تمامی این همکاری‌ها، فیسبوک مجددا صفحه شخصی خبرگزاری را بدون اخطار و اطلاع قبلی بسته است.

خبرگزاری شهاب سال 2007 آغاز به کار کرد و در این مدت همواره واقعیت‌های موجود در فلسطین را  بازتاب داده و همیشه به اصول و خط‌مشی تعیین شده از سوی فیسبوک پایبند بوده است، اما با این حال مسئولان این شبکه حملات خود علیه آن را متوقف نکردند و بارها اقدام به حذف صفحه شخصی آن کردند.

در همین رابطه، خبرگزاری شهاب طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام خودسرانه فیسبوک، تاکید کرد که به تمامی معیارها و استانداردهای اعلام شده از سوی این شرکت طی ماه‌های اخیر پایبند بوده است.

خبرگزاری شهاب خواستار بازنگری فوری فیسبوک در مسدود کردن صفحه شخصی این خبرگزاری و برداشتن محدودیت‌های پیش‌روی رسانه‌های فلسطینی شد.

این خبرگزاری همچنین خواستار همبستگی گسترده با شهاب و دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی شد که اقدام به انتشار مطالب مربوط به فلسطین می‌کنند.

خبرگزاری شهاب اعلام کرد که با وجود تمامی فشارها و محدودیت‌ها، همچنان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف به منظور بازتاب اخبار و وقایع فلسطین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/