شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس‌جمهور#وزارت
خانم‌هایی هستند که بتوانند در کابینه سیزدهم قرار بگیرند
الهام امین‌زاده، معاون پیشین رئیس‌جمهور:

خانم‌هایی هستند که بتوانند در کابینه سیزدهم قرار بگیرند

معاون پیشین رئیس‌جمهور گفت: اگر واقعا خانم‌هایی باشند که شایستگی، تخصص و تجربه کافی برای اداره وزارتخانه‌هایی را داشته باشند قاعدتاً دولت استقبال می‌کند و از آن‌ها در حد وزارت استفاده می‌کند.

اعتمادآنلاین| معاون پیشین رئیس‌جمهور تاکید کرد: قطعا خانم‌هایی هستند که بر اساس شایسته‌سالاری بتوانند به کابینه سیزدهم راه پیدا کند.

 

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده درباره حضور وزرای خانم در کابینه سیزدهم گفت: فکر می‌کنم قبل از اینکه بخواهیم بحث زن یا مرد بودن را مطرح کنیم؛ اگر واقعا خانم‌هایی باشند که شایستگی، تخصص و تجربه کافی برای اداره وزارتخانه‌هایی را داشته باشند قاعدتاً دولت استقبال می‌کند و از آن‌ها در حد وزارت استفاده می‌کند.

 

معاون پیشن رئیس‌جمهور تاکید کرد: خانم‌های زیادی هستند که بر اساس شایسته‌سالاری می‌توانند به کابینه راه پیدا کنند.

 

وی درخصوص این‌که رئیس‌جمهور منتخب سامانه‌ای را برای معرفی افراد برای حضور در کابینه معرفی کرد و از مردم، جناح‌ها و نخبگان کشور خواست این کار را انجام دهند، اظهار داشت: شاید این اولین باری است که رئیس‌جمهور سامانه‌ای را پیش‌بینی می‌کند برای اینکه افراد شایسته‌ای از سوی مردم با توجه به سوابق کاری و همچنین تعهد و مسئولیت‌پذیری معرفی شوند.

 

امین‌زاده تاکید کرد: شاید 20 الی 30 نفر در کابینه لازم داشته باشیم، اما حدوداً 100 مدیر دولتی نیاز است که باید اشخاصی معرفی شوند تا با آن امکانات و اختیاری که دارند، برای کشور و مردم مفید باشند.

 

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاهد هستیم قوا یکدست هستند و همگی به یک جناح تعلق دارند این یکدستی قوا را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: وقایع طی 16 سال اخیر نشان داده که بیشتر اوقات درگیری‌های جناحی و درگیری‌های قوا باعث شده است امور کشور و مشکلات و نیازهای مردم به حاشیه برود.

 

معاون پیشین رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اختلافاتی که بین قوا بوده است متاسفانه انرژی و وقت سه قوه را صرف مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت کرده است، با یکدست شدن قوا شاید این افق روشن را بشود پیش‌بینی کرد که مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزئی کنار بروند و هر سه قوه بتوانند روی مسائل اصلی تمرکز کنند و کشور را به یک رشد و شکوفایی ویژه رهنمون کنند.