شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#تسلیحات شیمیایی#انگلیس

دیپلمات سابق انگلیس: سازمان منع تسلیحات شیمیایی آلت دست غرب است


دیپلمات سابق انگلیس: سازمان منع تسلیحات شیمیایی آلت دست غرب است

یکی از سفرای پیشین انگلیس در سوریه با انتقاد از اقدامات سازمان منع تسلیحات شیمیایی، این سازمان را مجری خواسته‌های آمریکا و انگلیس دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفیر اسبق انگلیس در سوریه گفت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی به جای اینکه به وظایف خود عمل کند، به آلت دست کشورهای غرب تبدیل شده است.

«پیتر فورد» در گفت‌وگو با شبکه «پرس تی‌وی» گفت: «این سازمان نه‌تنها سازمان فنی نیست بلکه ابزار سیاسی در درست ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه برای فشار به دمشق است و متأسفانه آنچه که رخ می‌دهد، از نظر فاسد کردن یک هیئت نظارت بین المللی بسیار مهم آن هم به این شکل، تراژدی است».

این دیپلمات سابق انگلیس افزود: «سازمان منع تسلیحات شیمایی باید نقش بی‌طرف ایفا کند ولی خروجی‌ها و تصمیمات سال‌های گذشته این سازمان نشان داد که این سازمان عروسکی در دستان قدرت‌های غربی است».

او در خصوص چرایی عدم بی‌طرفی این سازمان گفت که مسئولان سازمان منع تسلیحات شیمیایی تبعه آمریکا و انگلیس هستند و نه تنها ارزشی برای بی‌طرفی قائل نیستند بلکه منویات و خواسته‌های واشنگتن و لندن را اجرا می‌کنند که این مسئله باعث تخریب چهره این سازمان شده و مجبورش کرده که اتهام‌های باطل و بی‌اساس در حق سوریه برای توجیه حملات غربی به این کشور صادر کند.

از زمان آغاز بحران و جنگ در سوریه، در پی اقدام عناصر کلاه آبی‌ها در ترتیب دادن حملات شیمیایی ساختگی در سوریه و اتهام دولت این کشور به انجام این حملات، کشورهای غربی دو بار به سوریه حملات هوایی و موشکی داشتند؛ یک بار آمریکا به تنهایی اقدام به حمله موشکی به تأسیسات تحقیقاتی و نظامی و بار دیگر مشترکاً با فرانسه و انگلیس کرد.

انتهای پیام/