شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#خراسان
گفت‌وگو|

استاندار خراسان جنوبی: با مدیریت دقیق خسارت کمتری پیرو قطعی برق داشته‌ایم

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه در سال‌های اخیر با خشکسالی مداوم روبرو بوده‌ایم، گفت: مدیریت دقیقی تاکنون انجام‌شده است تا کمترین قطعی برق را در استان داشته باشیم و واحدهای تولیدی خسارت نبیند.
حمید ملانوری در گفت‌وگو با میزان، درباره نامه وزارت نیرو به واحدهای تولیدی استان‌ها مبنی بر لزوم کاهش ۸۰ درصدی برق مصرفی‌شان گفت: تصمیم‌گیری برای مدیریت منابع انرژی در شورای تأمین استان گرفته نمی‌شود چراکه مسائل امنیتی نیستند و این موارد در وزارت نیرو بررسی می‌شوند
 
وی بابیان اینکه در سال‌های اخیر با خشکسالی مداوم روبرو بوده‌ایم، افزود: خشکسالی‌ها باعث شده تا قدرت تولید نیروگاه‌های برق-  آبی کاهش یابد و مشکلاتی در تولید برق  در استان‌های مختلف کشور ایجاد شود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مصارف مهم را اولویت بندی کنیم، گفت: مصارفی را که نیاز فوری و ضروری به برق ندارند، باید در درجه‌های بعدی قرار دهیم تا مصرف برق در برهه زمانی فعلی کاهش پیابد و مدیریت شود. 
 
وی تصریح کرد: دولت دنبال کاهش مصرف برق واحد‌های تولیدی نیست چراکه این اقدام در تهیه محصول نهایی آنها مهم است و شاید منجر به تعطیلی‌شان شود اما در برخی مواقع، شرایط بحرانی و پیک مصرف ایجاد می‌شود و تصمیمات این‌چنینی گرفته می‌شود. این تصمیمات در حد دولت است و به‌صورت ملی اتخاذ می‌شود.
 
ملانوری در عین حال خاطرنشان کرد: مدیریت دقیقی تاکنون انجام شده است تا کمترین قطعی برق را در استان داشته باشیم و واحد‌های تولیدی خسارت نبیند. 
 
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هوا گرم شده و مصارف بالا رفته است، امیدواریم با مشارکت مردمی با روند قطع برق مواجه نشویم و شرایط قابل کنترل باشد.
 
 
انتهای پیام/