شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت

اعتراضات لبنانی‌ها پس از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه


اعتراضات لبنانی‌ها پس از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه

به دنبال اعلام انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید، برخی از مناطق و شهرهای لبنان از جمله طرابلس و بیروت شاهد اعتراضات پراکنده بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم لبنان دیشب پس از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید و افزایش قیمت واحد پولی این کشور، دست به تظاهرات زدند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که اعتراضات پنجشنبه‎ شب لبنانی‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در مناطق مختلف شهرهای طرابلس و بیروت صورت گرفت.

شبکه المیادین گزارش داد که عده‌ای از معترضان به سمت مراکز پلیس در بیروت حمله‌ور شدند و نیروهای امنیتی مجبور به تیراندازی و بازداشت تعدادی از آنها شدند.

شبکه المنار هم گزارش داد که طرفداران سعد الحریری اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و پرتاب کوکتل مولوتف به سمت نیروهای ارتش لبنان مستقر در خیابان‌های بیروت کردند.

سعد الحریری مأمور تشکیل دولت لبنان دیروز پس از دیدار با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور انصراف خود از تشکیل کابینه را اعلام کرد.

استعفای حریری در حالی صورت گرفته که بحران سیاسی در لبنان، این کشور را به بحران اقتصادی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت، دارو و افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه است.

منابع لبنانی می‌گویند که به دنبال انصراف الحریری از تشکیل کابینه جدید، قیمت هر دلار آمریکا به 22 هزار لیر لبنان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام