شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#وزیر خارجه

بلینکن: انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه، اتفاقی تأسف‌بار است


بلینکن: انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه، اتفاقی تأسف‌بار است

وزیر خارجه آمریکا اعلام انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید را اتفاق تأسف‌بار دیگری برای مردم لبنان خواند و گفت که اکنون اقتصاد این کشور در وضعیت سقوط آزاد قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در اولین اظهار نظر خود پس از اعلام انصراف الحریری از تشکیل کابینه اظهار داشت که جامعه سیاسی لبنان 9 ماه فرصت را از دست داده است و اکنون اقتصاد این کشور در وضعیت سقوط آزاد قرار دارد.

بلینکن انصراف سعد الحریری را اتفاق تأسف‌بار دیگری برای مردم لبنان خواند و بر اهمیت تشکیل دولت لبنان با قابلیت اجرای اصلاحات در لبنان تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد، رهبران لبنانی باید اختلافات حزبی خود را کنار بگذارند و دولتی را تشکیل دهند که در خدمت ملت این کشور باشد.

 سعد الحریری مأمور تشکیل دولت لبنان دیروز پس از دیدار با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور انصراف خود از تشکیل کابینه را اعلام کرد.

استعفای حریری در حالی صورت گرفته که بحران سیاسی در لبنان، این کشور را به بحران اقتصادی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت، دارو و افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه است.

انتهای پیام