به گزارش برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات این آتش سوزی گفت: در پی تماس شهروندن با آتش نشانی ساعت 21:57 5 ایستگاه آتش نشانان به محل آتش سوزی گسترده در بزرگراه آزادگان به سمت غرب ، خیابان علی آباد پاک دانه اعزام شدند.

او افزود: محل آتش سوزی یک گاراژ به وسعت چند هزار متر بود که در آن مبل سازی صورت می‌گرفت. یکی از کارگاه ها به وسعت 500 متر مسقف، دچار آتش سوزی شده بود و در همان لحظات اولیه دود بسیار زیادی به بیرون می‌آمد اما متاسفانه در و پنجره ها بسته بود و آتش نشانان با سنگ فلز مشغول بریدن در و پنجره ها شدند و موفق شدند عملیات خاموش کردن آتش و جستجو را آغاز کنند.

ملکی تصریح کرد: در قسمت اتاق که یا استراحتگاه یا اتاق کار بود، 5 کارگر بی‌حال ناشی از دود بسیار، وجود داشتند که آتش نشانان سریعا آن 5 مرد که به گفته دوستانشان از اتباع افغان بودند را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند اما متاسفانه هر 5 نفر جان خود را از دست دادند و یکی دو نفر نیز مصدوم شدند که به اورژانس تحویل داده شدند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه گفت: در حال‌حاضر آتش خاموش شده و عملیات جستجو به پایان رسیده است و احتمالا شخص دیگری در حادثه حضور ندارد و افراد حاضر در کارگاه اذعان داشتند کسی دیگری نیست اما به هرحال آتش نشانان مشغول جستجو هستند. 

ملکی در توصیه ای تاکید کرد: متاسفانه در برخی کارگاه ها به هردلیلی مسیرهای خروج افراد بسته می شود و کسانی که در محل حضور دارند نمیتوانند خارج شوند که کار غلطی ست و جایی که کارگران حضور دارند باید مسیرها باز باشد تا سریعا از محل خطر خود را خارج کنند.