شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

انفجار موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در سوریه چندین زخمی برجا گذاشت

منابع سوری امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که در اثر انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در حومه «حلب»، چندین نفر زخمی شدند.

انفجار موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در سوریه چندین زخمی برجا گذاشت

به گزارش منیبان، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، در این باره نوشت که به دنبال انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهر «جرابلس» در حومه حلب، شماری غیرنظامی زخمی شدند.

منابع محلی به «سانا» گفتند که یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در جرابلس اشغالی توسط تروریست‌ها منفجر که منجر به زخمی شدن چند غیرنظامی از جمله یک زن شد.

شهر جرابلس در حومه شرقی حلب قرار دارد و نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست وابسته به این کشور در آن استقرار دارند.

مناطقی که گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه در آن حضور دارند، همواره شاهد هرج و مرج و بی قانونی است، علاوه بر این درگیری‌های مکرر میان گروه‌های تروریستی برای تقسیم مناطق نفوذ و کنترل آنها، منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان سوری شده است.

درگیری‌های داخلی سوریه از اعتراضات مسالمت آمیز ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ در منطقه «درعا» در جنوب این کشور آغاز شد، اما به مرور با مداخله برخی کشورهای عربی - غربی به سمت درگیری‌های مسلحانه و جنگ کشیده شد.

افشاگری‌های بعدی نشان داد که تسلیح گروه‌های تکفیری تحت حمایت واشنگتن در سوریه، بخشی از استراتژی آمریکا برای مشروعیت زدایی از دولت سوریه و تغییر نظام این کشور بود.

در این مدت قریب به ۲۰۰۰ گروه کوچک و بزرگ در سوریه شکل گرفت که اعضای آن از ۸۰ کشور جهان به آنجا آمدند تا به زعم خود حکومت سوریه را سرنگون کنند؛ بر همین اساس است که سوری‌ها از این جنگ، به عنوان جنگ تمام عیار جهانی علیه کشور خود یاد می‌کنند.