به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مرد جوان از روزی که تصمیم گرفت خودرو یک میلیارد تومانی اش را بفروشد، نمی دانست چه در انتظارش است. او مانند دیگر شهروندان از همه ظرفیت های موجود مجازی و حقیقی برای یافتن مشتری استفاده کرد و توانست مشتری دست به نقدی پیدا کند و خودروش را به قیمت دل خواهش بفروشد.

فروشنده پس از نوشتن قرارداد، 500میلیون تومان از پول را نقد و بقیه را به صورت رمزارز دریافت کرد. در کنار این معامله قانونی، خریدار به او پیشنهاد وسوسه انگیزی داد؛ « سرمایه گذاری در بانک جی سی جی مالزی». پیشنهادی که می توانست آینده مالی این شهروند را متحول کند، هرچند این تحول رخ داد، اما به صورت معکوس و مرد مشهدی چندماه بعد متوجه شد که همه سرمایه اش را از دست داده‌است و حتی توان خرید یک پراید معمولی را هم ندارد.

به گزارش رکنا، مرد جوان با رودست سختی که از شیادان خورده بود، خودش را به پلیس فتای خراسان رضوی رساند. او با شکایت از فرد یا افرادی اعلام کرد که در کمتر از چندماه یک میلیارد و 200میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده اند.

مرد جوان درباره جزئیات شکایتش اعلام کرد که پس از فروش خودروش با پیشنهادی وسوسه انگیز روبه رو شده است. خریدار به ازای 500میلیون تومان در عملی قانونی، کیف پول ارز دیجیتال (والت) فروشنده را شارژ کرده است.

در ادامه که ارتباط خریدار و فروشنده نزدیک تر می شود، فروشنده به او راهی برای سرمایه گذاری های بهتر و بیشتر را معرفی می کند و مدعی می شود که فروشنده می تواند با سرمایه گذاری رمزارزهایش در یک بانک خارجی و پیداکردن زیرشاخه های دیگر، سود خوبی بگیرد. پس از این مرحله، خریدار او را به عنوان زیرشاخه خودش به بانک معرفی می کند.

مرد مشهدی برای پیشگیری از کلاهبرداری، با راهنمایی دوست جدیدش یکی از طرح های سرمایه گذاری با ریسک کمتر را انتخاب می کند و مبلغی اندک در آن سرمایه گذاری می کند. پس از مدتی باتوجه به سود خوبی که دریافت می کند، تصمیم می گیرد سرمایه اش را افزایش دهد، اما از آنجا که حوصله پیداکردن زیرشاخه را نداشته است، با ایجاد چند حساب کاربری مختلف علاوه بر یک میلیارد تومان حاصل از فروش خودرو، 200میلیون تومان دیگر هم به جمع سرمایه اش اضافه می کند.

او منتظر دریافت اولین سودش بوده است، اما ناگهان متوجه می شود که همه حساب هایش در این بانک مالزیایی خالی شده است و به گردانندگان این سایت ها نیز دسترسی ندارد.

کارشناسان پلیس فتا که حدود یک ماه پیش با انبوهی از پرونده های مشابه روبه رو بودند و با هماهنگی های خوب بین دستگاهی توانسته بودند عامل اصلی این شیادی ها و هم دستانش را در مشهد دستگیر کنند، با وجود حل پرونده ای که ده ها میلیارد سرمایه مردم را به عنوان سرمایه گذاری در بانک «جی سی جی مالزی» به یغما برده بود، دوباره ردپای جدیدی در این پرونده دیدند.

مأموران با ردزنی متوجه شدند که شگرد به کارگرفته شده در این پرونده درست همان شگردی است که عاملان اصلی آن در مشهد دستگیر شده بودند؛ پرونده ای که حتی واکنش سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای ناجا، را نیز به همراه داشت.

با روشن شدن جوانب این پرونده که گویا قرار نیست به راحتی جمع وجور شود، دوباره نحوه و شگرد متهمان برای فریب شهروندان به عنوان موضوعی حاشیه ای در این پرونده سر باز کرد. سرهنگ جواد جهانشیری، فرمانده انتظامی پلیس فتای خراسان رضوی، که توان و هزینه زیادی برای جمع کردن بساط شیطانی این شیادان خرج کرده بود، جزئیاتی از شگرد متهمان در جلب نظر طعمه هایشان را مطرح کرد.

ریشه یابی این پرونده نشان می دهد که سرشاخه های اصلی آن درواقع مشاوران املاکی بوده اند که ابتدا اقدام به خرید و فروش ملک در دیگر کشورها می کرده اند. آن ها سپس با تأسیس یک شرکت یا بانک با عنوان بانک «جی سی جی مالزی» با اهدافی که احتمالا پوششی باشد، اقدامات خود را آغاز کرده اند.

انجام نشست های لاکچری روی عرشه کشتی، انتقال مشتری ها با هواپیمای شخصی برای شرکت در میهمانی های پرزرق وبرق خارجی، برگزاری جلسات در کافی شاپ های معروف و به رخ کشیدن دارایی ها و اموال گردانندگان این شرکت، فقط بخشی از عملیات روانی این شیادان بوده. بسیاری از خودروهای گران قیمت و املاک آن چنانی کرایه ای بوده است، اما همین موضوع موجب شده است افراد زیادی فریب گردانندگان این شرکت را بخورند و در نتیجه ده ها میلیارد تومان از دست بدهند.

پس از دستگیری سرشاخه اصلی و 2نفر از هم دستانش، این پرونده شاکی دیگری نداشته است، اما با مطرح کردن شکایت جدید، مشخص شد که هنوز افرادی که احتمالا جزو پادوها و مهره های درجه چندم هستند، درحال ادامه این شیادی هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با هشدار به شهروندان برای کلاهبرداری های گسترده با عنوان شرکت های خارجی، از شهروندان خواست قبل از هر اقدامی ابتدا در تماس با شماره096380 پلیس سایبری مطمئن شوند که فریب شیادان را نخورده اند و اگر با مورد مشابهی روبه رو شدند و مالی از دست دادند، حتما برای تکمیل پرونده به پلیس فتا مراجعه کنند.