به گزارش برنا، از روابط عمومی حزب اتحاد ملت، کمیسیون زنان این حزب در واکنش به شرایط دردناک زنان افغانستان همزمان با قدرت گرفتن طالبان در این کشور، بیانیه ای صادر کرد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز، خطر زنان افغانستان را تهدید می‌کند. هرچه که طالبان بیشتر پیشروی می کند، زنان افغانستان در خطر بیشتری قرار می‌گیرند، زنان افغانستان هیچ گاه دوران طالبان را فراموش نکرده‌اند و حال آن کابوس بیش از همیشه آماده بازگشت به زندگی آنان است و تهدیدها در خصوص کار، تحصیل، پوشش و زندگی آنان از سر گرفته شده است و موجب نگرانی‌شان شده است، دلهره‌ای که زنان و مردان نوع‌دوست ایران با آنها شریک هستند.

 

زنان عضو کمیسیون مطالعات زنان حزب اتحاد ملت ضمن ابراز نگرانی نسبت به آینده زنان افغانستان تصریح کردند: ما با خواهران افغانستانی خود ابراز همدردی، همدلی و اعلام همبستگی می‌کنیم، و به تمام سیاستمدارانی که با نادیده گرفتن زنان و کودکان در افغانستان در حال تصمیم‌گیری برای آینده این کشور هستند اعلام می‌کنیم که چنین سیاستی که بی ملاحظه‌ی خیر عمومی و صلاح همه مردمان صرفا در پی کسب قدرت بیشتر است، از دیدگاه ما محکوم و مطرود است.

 

کمیسیون مطالعات زنان حزب اتحاد ملت در این بیانیه از همه سیاستمداران ایران و جهان خواستند در تصمیمات خود وضعیت و آینده زنان افغانستان را در نظر بگیرند و از دستاوردهایی که آنها در سال‌های اخیر داشته‌اند، حفاظت کنند.

 

این کمیسیون همچنین از تمام فعالان حقوق زنان خواست که نسبت به مساله زنان افغانستان بی تفاوت نباشند و همه یک صدا، صدای زنان افغانستانی شده و در کنار خواهران خود قرار بگیرند.