شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#جدید

۵۱۰ واحد مسکونی اسرائیلی در جنوب کرانه باختری احداث می‌شود

کرانه باختری

مدیر دفتر سازمان مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی در شهر بیت لحم گفت که صهیونیستها ۵۱۰ واحد مسکونی جدید در جنوب کرانه باختری احداث خواهند کند.

به گزارش مشرق، «حسن بریجه»مدیر دفتر سازمان مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی در شهر بیت لحم از تداوم شهرک‌سازی صهیونیستها در این منطقه خبر داد.

بریجیه به خبرگزاری صفا گفت که صهیونیستها قصد دارند ۵۱۰ واحد مسکونی جدید در اراضی بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری احداث کند.

وی خبر داد که قرار است ۴۰۰ واحد در شهرک‌ صهیونیستی «مجدال عوز» در اراضی شهرک «بیت فاجر» در جنوب بیت لحم احداث شود.

بریجیه تأکید کرد که ۱۱۰ واحد دیگر در شهرک صهیونیستی «ابی هناحل» واقع در اراضی شهرک «کیسان» در شرق این استان احداث شود.

رژیم صهیونیستی اخیرا طرح شهرک‌سازی مشتمل بر ۳۱ پروژه شهرک‌سازی در کرانه باختری را تصویب کرد؛ اقدامی که مقاومت فلسطین آن را بیانگر افراطی بودن کابینه نفتالی بنت، تداوم سیاست گسترش شهرک‌سازی و اشغال اراضی فلسطینیان و ریشه‌کنی آنان قلمداد کرد.

در همین ارتباط، «مایکل لینک» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را اقدامی «معادل با جنایت‌های جنگی» توصیف کرد.

لینک از کشورها خواسته برای رژیم صهیونیستی مشخص کنند که «اشغالگری غیرقانونی» این رژیم، بدون هزینه نخواهد بود.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس