شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

خانوده‌ای با سه معلول در مهاباد صاحب مسکن شد

احداث مسکن برای یک خانوده مددجو با سه معلول در شهر "گوگ تپه" از توابع شهرستان مهاباد که توسط خبرنگار ایرنا کلید خورد، پس از حدود ۲ سال کش و قوس به پایان رسیده و امروز با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 خانوده‌ای با سه معلول در مهاباد صاحب مسکن شد

رییس اداره بهزیستی مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح این واحد مسکونی که همزمان با ۵۲ واحد مسکونی مددجویی دیگر بهزیستی با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۱۵ متر مربع و با زیربنای مفید بیش از ۵۰ مترمربع برای این خانواده که دارای سه عضو معلول است در شهر گوگ تپه احداث شده است.

مهران یوسفی اظهار داشت: احداث مسکن برای این خانواده در برنامه های این اداره قرار داشت ولی به دلیل نبود زمین متوقف شده بود که با رسانه ای شدن این امر توسط ایرنا و پیگیری آن توسط سایر رسانه ها خیران وارد عمل شده و زمین مورد نیاز برای احداث این واحد مسکونی خریداری و برای احداث در اختیار بهزیستی قرار داده شد.

خانوده‌ای با سه معلول در مهاباد صاحب مسکن شد

وی اضافه کرد: این واحد مسکونی با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان بهزیستی و کمک مالی خیران این شهرستان احداث و آورده مددجو در در ساخت آن صفر است.

رییس اداره بهزیستی مهاباد با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار معلول زیرپوشش خدمت حمایتی این اداره قرار دارند افزود: کار احداث مسکن برای خانواده هایی که دارای یک و ۲ فرزند معلول هستند با ۷۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن در این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا کار احداث ۱۶ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۶ واحد تاکنون به بهره برداری رسیده است. 

ایرنای دفتر مهاباد در چهار اردیبهشت ۱۳۹۸ با تهیه گزارشی با عنوان "دُنیایی از مهربانی در خانه ای ۲۰ متری" به زندگی خانواده «غفور احمدی» در شهر «گوک تپه» مهاباد که در خانه ای کوچک ۲۰ متری در شرایط بسیار نامناسبی زندگی می کردند پرداخت.

خانوده‌ای با سه معلول در مهاباد صاحب مسکن شد

۲ فرزند دختر و پسر ۱۰ و ۱۲ ساله این خانواده دارای معلولیت اوتیسم شدید هستند و مادر خانواده نیز بر اثر انفجار مین پای چپ خود را از زانو به پایین از دست داده است.

تهیه این گزارش و انتشار آن موجب شد تا صدا و سیمای مرکز مهاباد و دیگر رسانه های محلی نیز اقدام به تهیه گزارش های دیگری از وضعیت زندگی نامناسب این خانواده کنند که این امر باعث شد تا شماری از خیران برای کمک به خانه دار شدن این خانواده اعلام آمادگی کرده و در نهایت این واحد مسکونی با کمک بهزیستی و خیران احداث و در اختیار آنها قرار داده شد.

 

منبع: ایرنا