شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#جدید#تعداد#کرونا

ایالت ویکتوریا استرالیا به قرنطینه سراسری می‌رود

قرنطینه

با ثبت دو مورد جدید ابتلا به کرونا دلتا در ایالت ویکتوریا استرالیا، تعداد کل مبتلایان به کرونا در این ایالت طی سه روز گذشته به ۱۸ مورد رسید و بدین ترتیب قرار است پنج روز وارد قرنطینه شود.

به گزارش مشرق، «دنیل اندرو» نخست وزیر ایالت ویکتوریا با اعلام این خبر تصریح کرد: این قرنطینه از ساعت ۱۲ نیمه شب امشب به وقت محلی شروع می‌شود و تا نیمه سه‌شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت؛ هر چند که هیچ ضمانتی برای ادامه نیافتن شرایط قرنطینه پس از آن وجود ندارد.

این پنجمین قرنطینه سراسری در این ایالت از زمان شیوع کرونا در استرالیا است و ساکنان امکان خروج از خانه به جز مواقع ضروری را نخواهند داشت.

مرکز ایالت ویکتوریا، شهر ملبورن است.

در ایالت نیوساوت‌ولز نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایالتی، با ثبت ۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونای هندی، تعداد کل مبتلایان به ۹۲۹ مورد رسید و در آستانه ۴ رقمی شدن قرار گرفت.

همچنین در شبانه روز گذشته حدود ۶۰ هزار تست کرونا در سراسر این ایالت انجام شده که رکوردی جدید در این زمینه است.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشورهای جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد.

در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما