شهر خبر

قدردانی وزیر امورخارجه سوریه از نقش ایران در مبارزه با تروریسم

روسیه

وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)،    «فیصل مقداد» امروز (پنجشنبه) در دیدار با هیاتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به ریاست «رضا نجفی» معاون وزیر امورخارجه گفت که رهبری، دولت و مردم سوریه از نقش مهمی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در جنگ علیه تروریسم ایفا کرده است، قدردانی می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه روابط راهبردی بین دو کشور عمیق و از سطح بالایی برخوردار است، اظهار داشت: سوریه از اینکه روابطش با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از سطح بالایی برخوردار می‌باشد، بسیار خرسند است.  

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که دیدارهای متقابل به تقویت و توسعه روابط بین دو کشور کمک می‌کند و موجب می‌شود تا وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برای انجام هماهنگی، مشاوره و تبادل نظر جهت یافتن راههای پیشرفت فعال شوند و می‌طلبد تا در مرحله بعدی دو کشور در مجامع بین المللی مختلف همکاری جدی‌تر داشته باشند.    

مقداد بار دیگر بر حمایت سوریه از ایران در مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران در وین تاکید کرد.  

معاون وزیر امور خارجه ایران نیز اظهار داشت که این دیدار در چارچوب جلسات و دیدارهای متعدد با هدف فعال کردن همکاری و هماهنگی با وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه است.  

  «رضا نجفی» با تاکید بر اینکه روابط سوریه و ایران عمیق و مهم است و انتظارات مردم دو کشور را برآورده می‌کند، افزود: ایران به حمایت‌های خود از موضع عادلانه سوریه در سازمان‌های مختلف بین المللی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم برای بازگرداندن امنیت و ثبات در تمام مناطق این کشور ادامه می‌دهد.  

به گزارش سانا در این جلسه طرفین در مورد روابط بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور و همچنین نهادینه کردن افزایش هماهنگی و مشاوره در زمینه‌های مختلف مورد علاقه به ویژه تلاش برای مقابله با تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی که با اقدامات یک جانبه [غرب و در راس آن آمریکا] که هر دو کشور در معرض آن قرار دارند، بحث و تبادل نظر کردند.  

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در این سفر با «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه دیدار کرد.  

در این دیدار دو طرف بر لزوم ادامه همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور و هماهنگی در مورد همه موارد مورد علاقه دو کشور در مجامع بین المللی و به ویژه با توجه به شرایط فعلی و تلاش‌های مداوم آمریکا و برخی از کشورهای غربی برای مداخله در امور داخلی و تضعیف حاکمیت دو کشور تاکید کردند.  

منبع: ایرنا