شهر خبر

تمسخر اقدام آمریکا توسط زاخارووا؛

واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای خروج خدمه افغان خود از افغانستان

واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای خروج خدمه افغان خود از افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری سخنان «میخائیل ژوانتسکی»، طنزپرداز مشهور روسیه به تصمیم مقامات آمریکایی مبنی بر خروج نیروهای افغان در خدمت ناتو از افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری سخنان «میخائیل ژوانتسکی»، طنزپرداز مشهور روسیه به تصمیم مقامات آمریکایی مبنی بر آغاز خروج افغان‌هایی که در این کشور به آمریکایی‌ها کمک کرده‌اند، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: یاد ژوانتسکی افتادم: «همه چیز را درست کردم، بفرمائید؛ نظم کامل برقرار است. آمریکایی‌ها چنان دموکراسی را در افغانستان درست کرده‌اند که حداقل باید مردم را خارج کرد تا دیگر به آنجا نیایند. همه چیز به این شکل است.

لازم به ذکر است روز گذشته، دو منبع آگاه در دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از اعلام زمان صدور ویزا برای آن دسته از پناهجویان افغان که طی سال‌های گذشته در خدمت نیروهای آمریکا و ناتو بوده و از ترس تسلط طالبان بر کشورشان در نمایندگی‌های ایالات متحده در افغانستان درخواست دریافت روادید کرده‌اند، خبر داد.