شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#جدید

کمپین تازه بازداشت دانشگاهیان در عربستان


کمپین تازه بازداشت دانشگاهیان در عربستان

یک سازمان حقوق بشری از کمپین جدید بازداشت دانشگاهیان در عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، نیروهای سعودی کمپین جدیدی را برای بازداشت دانشگاهیان شهر ابها ، در جنوب غربی عربستان آغاز کردند.

سازمان حقوق بشری القسط اعلام کرد که نیروهای رژیم سعودی یک حمله گسترده به خانه‌های دانشگاهیان در شهر ابها انجام داده‌اند که در این کمپین بازداشت افرادی از جمله «قاسم القثردی الألمعی»، «علی بن حسن الألمعی» و «محمد الحازمی» اعضای هیئت دانشگاه ملک خالد بازداشت شدند.

همچنین «محمد بن علی الحازمی» ، استاد دستور زبان و مورفولوژی در دانشگاه ملک خالد و امام جماعت مسجد الرجی است.

به گفته سازمان حقوق بشر سند ، دکتر محمد بن علی الحازمی در منطقه جازان در جنوب عربستان سعودی و در یک خانواده نجیب از خاندان آل بیت به دنیا آمد.

دکتر علی بن حسن الالمعی ، استاد ایمان و عقاید معاصر در دانشگاه ملک خالد و امام و مبلغ مسجد «عثمان الغامدی» در العرین در شهر ابها است که در استان رجال المع در جنوب عربستان سعودی متولد شد. وی با سخنرانی در مسجد مذکور و در شهرهای مختلف منطقه جنوبی از یک فعالیت علمی برخوردار است.

اما دکتر قاسم احمد القثردی الالمعی استاد قرآن و علوم قرآن در دانشگاه ملک خالد ، امام و مبلغ و رئیس هیئت مدیره انجمن حفظ قرآن کریم است که در رجال المع استان ، جنوب عربستان سعودی به دنیا آمد.

رشید حسن المعی ، به عنوان استاد آموزه‌های معاصر در دانشگاه ملک خالد کار می‌کرد و چندین سخنرانی آگاهی در شهر ابها و استان رجال المع داشت. وی مسن است و از فشار خون بالا و دیابت رنج می‌برد و به دلیل بیماری و کهولت سن مشکل راه رفتن و حرکت دارد.

پروفسور محمد یحیی کدوان یک استاد دانشگاه بازنشسته است وی در بخش فعالیت‌های دانشجویی کار می‌کرد و قبل از بازنشستگی در استان ابها تدریس می کرد .

سازمان حقوق بشر سند اعلام کرد که هیچ مخالفتی با رژیم سعودی از سوی اسامی ذکر شده صورت نگرفته و همچنین آن‌ها هیچ فعالیت سیاسی یا حقوق بشری ندارند.

سرویس‌های امنیتی سعودی، در میان محکومیت‌های مداوم حقوق بشر بین‌المللی، به سرکوب‌گری علیه دانشگاهیان و فعالان اجتماعی ادامه می‌دهند.

با وجود اینکه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همواره دم از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در عربستان می‌زند، در عمل شمار زیادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی، نویسندگان، استادان، علمای دین و حتی تاجران سعودی به اتهام توطئه چینی علیه آل سعود و همکاری با طرف‌های خارجی بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان تنها در سال2017 نزدیک به 250 نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.

ترس از سرنوشت بازداشت شدگان و ناپدید شدن اجباری افزایش یافته، به ویژه از آنجایی که سال‌های گذشته این تخلفات توسط سازمان‌های بین‌المللی فاش شده و این یک نقض آشکار حقوق بشر در عربستان است.

انتهای پیام/