شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهوری#ساحلی

۱۶ پروژه بزرگ بندری و دریایی با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید

طی مراسمی با دستور رئیس‌جمهوری ۱۶ پروژه بندری و دریایی در استان‌های ساحلی کشور به بهره‌برداری رسید.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،‌ حسن روحانی در مراسم بهره برداری ۱۶ پروژه بندری و دریایی،‌اظهار کرد: از لحاظ لایروبی با تجهیزات جدید قادریم همه اسکله‌ها را به عمق لازم برسانیم تا کشتی‌های به راحتی پهلو گیری کنند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: افتتاح این پروژه‌های برای بنده و مردم عزیز بسیار خوشحال کننده است.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم اظهار کرد: تجهیزاتی که امروز به بهره‌برداری رسید از نظر راهبردی تجهیزات بسیار مهمی برای حوزه دریای کشور محسوب می‌شوند. امروز  سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی نفتکش‌ها در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به امضای ۳۴۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، افزود: این قرادادها برای ۳۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌کند و تا امروز ۱۷ هزار میلیارد تومان آن (۷۰ درصد) محقق شده است.

وی با بیان این‌که ۲ دو پروژه انبارهای چند منظوره  وکارخانه آرد در بندر امیرآباد حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است،‌تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت بنادر نسل سوم است تا بنادر کشور صرفا محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نباشند و فعالیت‌های ارش‌افزوده در مجاورت زیرساخت‌های بندری صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که برای تجهیز بنادر گام‌های بزرگی برداشته شده است، یادآور شد: سفارش ۸۳ فروند ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر به صنایع داخلی محقق شده است. با این اقدام صنایع دریایی کشور و صنایع پیرامونی در زنجیره فعالیت‌ةای دریای را فعال خواهد کرد.

راستاد حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پروژه‌های افتتاح شده را ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.