شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#جام جهانی#قطر

فرصت ۴۸ ساعته تیم‌های مرحله پایانی انتخابی جام جهانی برای معرفی میزبانان/ احتمال برگزاری رقابت‌ها در عربستان


فرصت 48 ساعته تیم‌های مرحله پایانی انتخابی جام جهانی برای معرفی میزبانان/ احتمال برگزاری رقابت‌ها در عربستان

یک روزنامه عربستانی از احتمال برگزاری رقابت‌های دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کشوری واحد خبر داد که ممکن است این کشور، عربستان سعودی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از «الاقتصادیه» عربستان، فیفا به همراه کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است مجبور به برگزاری مسابقات مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به شیوه تجمعی شوند. اکنون 12 تیم شرکت‌کننده در این مرحله، 48 ساعت فرصت دارند تا ورزشگاه‌های مد نظر خود را برای میزبانی از مسابقات معرفی کنند و انتظار می‌رود فدراسیون جهانی فوتبال و AFC، هفته آینده ورزشگاه‌های میزبان مسابقات را معرفی کنند.

برخی فدراسیون‌ها هنوز ورزشگاه‌های خود را تعیین نکرده‌اند و برخی از آنها به‌خاطر اقدامات ایمنی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورها، در انتخاب زمین بی‌طرف مشکل دارند. اگر تیم‌ها نتوانند بازی‌ها را در کشورهای خود میزبانی کنند، مقدماتی جام جهانی دو ماه بعد در یکی از کشورهای آماده میزبانی شامل عربستان سعودی برگزار می‌شود.

یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین باره گفت: برخی فدراسیون‌ها نمی‌توانند شرایط میزبانی را اجرا کنند. مطابق آیین‌نامه، تیم‌های میهمان نباید بیشتر از 48 ساعت در قرنطینه باشند، اما قانون برخی کشورها به افراد خارجی که کمتر از 14 تا 21 روز در قرنطینه بوده‌اند، اجازه ورود به کشور خود را نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: در صورتی که فدراسیون‌ها زمین بی‌طرف را مشخص نکنند، فیفا این کار را انجام می‌دهد و در صورتی که کشورها، میزبانی این تیم‌ها را به‌خاطر اقدامات پیشگیرانه دولت‌های خود نپذیرند، برگزاری مسابقات به  شیوه تجمعی جایگزین خواهد شد.

در آیین‌نامه فدراسیون جهانی فوتبال آمده است در صورتی که یک کشور شرایط میزبانی را در خاک خود نداشته باشد، فیفا از آن کشور می‌خواهد تا زمین بی‌طرف را جهت میزبانی معرفی کند.

به گزارش تسنیم، گروه‌بندی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران، کره‌ جنوبی، امارات، عراق، سوریه، لبنان
گروه B: ژاپن، استرالیا، عربستان، چین، عمان، ویتنام

انتهای پیام/