شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#مسکو

قصد غربی‌ها برای اعمال فشار نظامی، سیاسی و روانی بر روسیه


قصد غربی‌ها برای اعمال فشار نظامی، سیاسی و روانی بر روسیه

معاون دبیر شورای امنیت روسیه با هشدار نسبت به تکرار تحریکات نظامی عمدی در نزدیکی مرزهای این کشور، گفت: واضح است که کشورهای غربی خط مشی اعمال فشارهای نظامی، سیاسی و روانی علیه مسکو را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "میخائیل پاپوف" معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «راسیسکایا گازیهتا" اعلام کرد، اقدامات غربی‌ها نشان می‌دهد که آنها خط مشی اعمال فشار نظامی، سیاسی و روانی بر روسیه را در پیش گرفته‌اند و بطور عمدی به اقداماتی با هدف وخیم کردن اوضاع در نزدیکی مرزهای این کشور دست می‌زنند.

این مقام روس در تفسیر اقدامات اخیر کشورهای غربی، از جمله برگزاری مانورهای گسترده نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه گفت: «همه این اقدامات ثابت می‌کند که غربی‌ها عملاً خط‌ مشی را در پیش گرفته‌اند که تا جای ممکن فشارهای نظامی، سیاسی و روانی بر مقامات مسکو وارد کنند و از روی عمد وضعیت نظامی در نزدیکی مرزهای کشور ما را متشنج و وخیم می‌کنند تا روسیه قادر به برقراری ثبات راهبردی نباشد.»   

پاپوف با تأسف یادآور شد که ناوگان‌های دریایی کشورهای عضو ناتو بعنوان یک ابزار مناسب برای اعمال فشارهای تحریک آمیز علیه روسیه انتخاب شده‌اند و در این راستا، تفاسیر خودسرانه‌ای از مفاد قوانین مربوط به حقوق بین‌المللی دریایی و سنت‌های مرسوم دریایی انجام می‌شود تا اقدامات غربی‌ها توجیه داشته باشد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه یادآور شد که در جریان مانورهای چندملیتی اخیر "DefenderEurope-2021" نیروهای نظامی ناتو عملیات فایق آمدن بر حوزه دفاعی روسیه در دریای سیاه و منطقه دریای بالتیک را به اجرا گذاشتند. به گفته وی، این مانورها گسترده‌ترین عملیات مشترک ناتو از زمان جنگ سرد به اینطرف بود و نیروهای نظامی 26 کشور در آن مشارکت داشتند. این در حالی است که بطور علنی، روسیه دشمن فرضی در این مانورهای نظامی در نظر گرفته شده بود.

میخائیل پاپوف تأکید کرد که روسیه در آینده نیز به اقدامات تحریک آمیزی نظیر نقض مرزهای ملی این کشور توسط ناوشکن دیفندر انگلیس، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

وی گفت: «اقدام ناوشکن انگلیسی از قبل برنامه ریزی شده بود و هدف از آن تحریک نظامی روسیه و ارزیابی عکس العمل نیروهای نظامی روسی به این اقدام بود. ولی ما در آینده نیز، بدون توجه به اینکه کشتی ناقض به چه کشوری تعلق داشته باشد، به آن به شدیدترین شکل پاسخ قاطع خواهیم داد. به همین دلیل، از هم اکنون به کشورهایی که در فکر سازماندهی چنین اقدامات تحریک آمیزی هستند، هشدار می‌دهیم که قبل از عمل به عواقب این کار خوب فکر کنند.»

انتهای پیام/