شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#روسیه

ارتش روسیه خبر داد؛

تعقیب بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی بر فراز دریای برینگ

تعقیب بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی بر فراز دریای برینگ

ارتش روسیه با صدور بیانیه‌ای رسمی از تعقیب یک فروند بمب افکن آمریکایی بی -۵۲ توسط دو جنگنده روسی بر فراز آب‌های بین المللی «دریای برینگ» و در نزدیکی مرز روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش روسیه با صدور بیانیه‌ای رسمی از تعقیب یک فروند بمب‌افکن آمریکایی بی -۵۲ توسط دو جنگنده روسی بر فراز آب‌های بین‌المللی «دریای برینگ» و در نزدیکی مرز روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: در راستای شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از ورود غیر قانونی (بمب‌افکن آمریکایی) به حریم هوایی روسیه، دو فروند جنگنده میگ ۳۱ و سوخو ۳۵ از نیروهای دفاع هوایی ناوگان شرقی ارتش روسیه، بمب‌افکن آمریکایی را تعقیب کردند.

به گفته ارتش روسیه، این بمب‌افکن پس از تعقیب شدن توسط جنگنده‌های روسی، از حریم هوایی روسیه دور شده است.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز مرکز ملی مدیریت دفاعی فدراسیون روسیه از تعقیب یک فروند هواپیمای آمریکایی توسط جت جنگنده سوخو - ۲۷ بر فراز آب‌های دریای سیاه خبر داد.

در بیانیه صادر شده از سوی مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه آمده است که امروز سیستم‌های کنترل حریم هوایی روسیه، هدف هوایی را بر فراز دریای سیاه شناسایی کردند که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه بوده است. به منظور شناسایی این هدف جنگنده سوخو- ۲۷ به پرواز در آمد. هواپیمای خارجی مذکور از نوع هواپیمای شناسایی راهبردی آر سی -۱۳۵ متعلق به نیروی هوایی آمریکا بوده است. جنگنده روسیه این هواپیما را بر فراز دریای سیاه تعقیب و مشایعت کرد.