شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش

گزارش اسرائیل از توانمندی حزب الله؛

جنگ با حزب الله برای اسرائیل آسان نخواهد بود

جنگ با حزب الله برای اسرائیل آسان نخواهد بود

ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که جنگ آتی با حزب الله لبنان برای تل آویو آسان نخواهد بود و در صورت وقوع آن، روزانه ۳ هزار موشک از لبنان به اراضی ۴۸ شلیک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی به ارزیابی توانمندیهای نظامی حزب الله لبنان به ویژه در عرصه موشکی در صورت وقوع جنگ در آینده پرداخت.

در این گزارش آمده است: در صورت وقوع جنگ، حزب الله لبنان قادر است روزانه هزار تا ۳ هزار موشک در هفته اول جنگ شلیک کند. اما انتظار نمی رود چنین جنگی در آینده نزدیک صورت گیرد چرا که بحران های داخلی که لبنان اخیرا با آنها مواجه است احتمال وقوع این جنگ را تضعیف می کند.

در ادامه گزارش به نقل از یک منبع نظامی بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی در بخش فرماندهی بخش شمالی گفته شده است که هزاران هدف در جبهه شمالی در تیررس موشک های حزب الله لبنان قرار دارد.

در این گزارش ادعا شده است که ارتش اسرائیل در صورت وقوع جنگ با حزب الله لبنان به صورت قاطع در این جنگ شرکت خواهد کرد اما چنین جنگی برای اسرائیل سهل و آسان نخواهد بود.

در همین راستا وبگاه «واللا» نوشته بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار فروند موشک از انواع مختلف دارد. برآوردهای امنیتی هم حاکی از آن است که حزب‌الله تا به امروز موفق به ذخیره صدها موشک نقطه‌زن شده است.

حزب‌الله موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر، موشک‌های هدایت‌ شونده تا بُرد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی با قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر دارد و در صورت وقوع جنگ جدید، روزانه تا سه هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.