شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#دولت بایدن

مقام آمریکایی: واشنگتن هنوز خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران است


مقام آمریکایی: واشنگتن هنوز خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران است

یک مقام آمریکایی مدعی شده است که علی رغم بن بست ظاهری در مذاکرات با تهران، دولت بایدن هنوز خواستار احیای توافق هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پلیتیکو، یک مقام آمریکایی آشنا و مطلع نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: علی رغم بن بست ظاهری در مذاکرات با تهران، دولت جو بایدن هنوز خواستار احیای برجام است و این روند را دنبال خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود: پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران یکی از مهمترین و فوری ترین نگرانی های آمریکا است. هر تهدید و چالشی که ما از سوی ایران با آن روبرو هستیم، با یک برنامه هسته‌ای مهارنشده، خطرناک تر و برجسته تر می شود.

این مقام ناشناس آمریکایی اظهار داشت: دولت بایدن مایل است برای مذاکره درباره موضوعات بیشتر به ایران فشار بیاورد. می خواهیم تلاش های خود برای مهار و محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران ادامه دهیم، آن هم از طریق بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای و از سوی دیگر همزمان به طور فعالانه از شهروندان و منافع آمریکا در بخش های غیرهسته‌ای نیز دفاع و محافظت کنیم.

وی در ادامه ادعا کرد: از زمانی که دولت ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شده، رفتار و اقدامات ایران تغییری نکرده و تهران همچنان از تروریسم و حمله به منافع آمریکا در خاورمیانه پشتیبانی می کند. واقعیت ساده این است که از وقتی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده، هیچ یک از مشکلات و چالش های ما با ایران بهبود نیافته است. بیشتر چالش ها و مشکلات ما با ایران بدتر هم شده است که نقطه آغازین آن پیشرفت های کنترل نشده برنامه های هسته‌ای تهران است.

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفت: روشن است که هنوز کارها درباره بازگشت به توافق هسته‌ای در حال جریان است. ولی به نظر می رسد به این زودی توافق با ایران اتفاق نخواهد افتاد.

مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: گزینه های خوب متعددی در پیش روی ما قرار ندارد و خروج از خاورمیانه وضعیت را برای ما، متحدان آمریکا، منطقه و اروپایی ها بهتر نکرده است.

مایکل مک کول نماینده جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: بازگشت به توافق هسته‌ای موجب خواهد شد واشنگتن اهرم های فشار علیه تهران را از دست بدهد چون پس از بازگشت به برجام، دولت آمریکا مجبور است بسیاری از تحریم های اقتصادی و مالی را لغو کند.

انتهای پیام/