شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

گزارش آب و هوا ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

حداکثر دما در تهران امروز ۳۵ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

گزارش آب و هوا ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آینده گفت: از امروز تا پایان روز یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات گرم و مرطوب در جنوب کشور، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطقی از استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعدازظهر رگبار و رعد و برق شدید موقت رخ می‌دهد.

این کارشناس افزود: در استان‌های خراسان جنوبی، یزد و مناطقی از خراسان رضوی نیز امروز و فردا شاهد همین شرایط جوی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها روز شنبه در یزد ادامه‌دار خواهد بود، اضافه کرد: در ۳ روز آینده در نوار شمالی کشور استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های استان البرز، تهران و قزوین بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقت رخ خواهد داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در این ۳ روز مناطقی از استان‌های قزوین، سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان، جنوب تهران، شمال و شرق کشور نیز در برخی ساعات وزش باد شدید را خواهند داشت که احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق را قوت می‌بخشد.

وی افزود: دریای خزر از بعدازظهر فردا و نیمه شرقی خلیج فارس و دریای عمان در روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهند بود.

رفیعی درباره تهران هم گفت: حداکثر دما در تهران امروز ۳۵ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود