شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#منابع

عراق| مهار عملیات نفوذ داعش به شمال بابل و شهادت یک نیروی حشد شعبی


عراق| مهار عملیات نفوذ داعش به شمال بابل و شهادت یک نیروی حشد شعبی

منابع عراقی گزارش دادند که یکی از نیروهای حشد شعبی بعد از خنثی کردن عملیات نفوذ گروه تروریستی داعش به شمال استان بابل به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، فرماندهی عملیات الجزیره در حشد شعبی امروز پنجشنبه از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی داعش در جرف النصر واقع در استان بابل برای نفوذ به این منطقه خبر داده و اعلام کرد که نیروهای تیپ 45 حشد شعبی در عملیات الجزیره تلاش عناصر داعش برای نفوذ به شمال بابل را خنثی کردند.

در بیانیه حشد شعبی به این منظور آمده است که گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش در تلاش برای نفوذ به منطقه مذکور بودند که پس از پایان عملیات و هنگام بازگشت نیروهای حشد شعبی یک بمب که توسط عناصر داعش کار گذاشته شده بود در منطقه صنیدیج در جرف النصر منفجر شده که در پی آن «عباس محسن» یکی از نیروهای حشد شعبی در تیپ 45 به شهادت رسید.

بر اساس این بیانیه نیروهای حشد شعبی محل انفجار را محاصره کرده و اوضاع را کاملا تحت کنترل خود در آوردند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی شب گذشته گزارش داد که یکی از نیروهای پلیس فدرال هنگام دفع حمله تروریستی در استان کرکوک جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

داعش طی ماه‌های اخیر همواره تلاش کرده با نفوذ به منطقه جرف النصر، مواضع حشد شعبی را هدف قرار داد، اما هر بار نیرو‌های حشد مانع تحرکات تروریست‌ها شده‌اند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی کماکان در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

انتهای پیام/