شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور

شناسایی ۵ مظنون دیگر ترور رئیس جمهور هائیتی


شناسایی 5 مظنون دیگر ترور رئیس جمهور هائیتی

رسانه‌های خبری از شناسایی ۵ مظنون دیگر در حادثه ترور رئیس جمهور هائیتی خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: 5 مظنون دیگر در ترور جوونیل مویس رئیس جمهور هائیتی شناسایی شده‌اند که در بین آنها چند مقام دولتی هستند.

 

بر اساس این گزارش، پلیس هائیتی در حال تحقیق و تفحص برای بازداشت 5 مظنون دیگر حادثه ترور رئیس جمهور این کشور است، از جمله جان خوئل ژوزف سناتور پیشین و ژوزف فلیکس بادیو مقام دولتی که به علت قانون شکنی چندی پیش اخراج شده است.

مقام های رسمی هشدار داده‌اند که این مظنونان مسلح و به شدت خطرناک هستند.

پس از ترور هفته گذشته رئیس جمهور هائیتی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک تیم متشکل از کارشناسان امنیتی قرار است به هائیتی اعزام شوند تا درباره کمک های احتمالی واشنگتن به این کشور تصمیم گیری کنند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: امروز، یک تیم که عمدتا از کارشناسان وزارت امنیت داخلی و اف بی آی هستند، به هائیتی اعزام می شوند تا بررسی کنند ما چه کمک هایی می توانیم در روند تحقیقات مربوط به این حادثه داشته باشیم.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز پس از بازگشت این تیم از هائیتی در جریان امور قرار خواهد گرفت و درباره مسیر پیش رو تصمیم گیری خواهد کرد.

هائیتی خواستار کمک آمریکا برای تحقیق درباره حادثه ترور رئیس جمهور این کشور شده است.

هنوز مشخص نیست این تیم آمریکایی تا چه زمانی در هائیتی خواهد ماند.

پلیس هائیتی اعلام کرده است که یکی از مظنونانی را که در این ترور دست داشته، بازداشت کرده است. این مرد هائیتی تبار از سوی مقام های پلیس به اجیر کردن مزدوران برای برکناری و سرنگونی رئیس جمهور این کشور متهم شده است.

این در حالی است که یک مقام اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا گفته است که یکی از مردان آمریکایی-هائیتی تبار که به اتهام دست داشتن در ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت شده، مخبر اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بوده است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، افزود: یکی از افراد مظنون به مشارکت در ترور رئیس جمهور هائیتی، زمانی از منابع خبری و اطلاعاتی مورد اعتماد اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بوده است.

مویس 53 ساله روز چهارشنبه گذشته در خانه اش هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد. مقام های رسمی اعلام کرده اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/