شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینستاگرام

پلوتو و قمر آن زیر ذره‌بین ناسا

پلوتو و قمر آن زیر ذره‌بین ناسا

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری منتشر کرد و نوشت: ۶ سال پیش فضاپیمای نیو هورایزنز سیستم خورشیدی ناسا با اولین کاوش از نزدیک در "پلوتو" و "شارون" بزرگترین قمر آن، تاریخ‌ساز شد.

به گزارش ایسنا، این فضاپیما در حین پرواز تاریخی خود در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ در حالی که بیش از ۳۰ هزار مایل از آن فاصله داشت، از کنار آن با سرعت عبور کرد. این فضاپیما هنگام عبور موفق به ثبت تصاویر نفس گیر و جمع آوری داده‌های توپوگرافی مهمی شده است که به شرح زیر است:

رنگ‌های آبی کم رنگ، زرد، نارنجی و قرمزی که روی سطح این سیاره قابل مشاهده هستند، حاکی از تاریخ پیچیده این سیاره هستند که دانشمندان به رمزگشایی آن می‌پردازند.

به مه آبی رنگ روی "پلوتو" نگاه کنید، همانند یک لایه با ارتفاع زیاد به نظر می‌رسد که احتمالاً نور خورشید در آن شروع به واکنش‌های شیمیایی نیتروژن و متان کرده که این عمل نیز به ذرات کوچک دوده مانند که بر سمت سطح آن دیده می‌شوند، منجر شده است.

"پلوتو" حدود ۵.۵ برابر کوچکتر از زمین است. گستردگی این دو در کنار هم تقریبا کوچکتر از ایالات متحده است. "شارون" با قطر ۷۵۳ مایل، بزرگترین قمر سیاره "پلوتو" با قطر ۱۴۴۷ مایل است.

انتهای پیام