شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#جام حذفی#تیم فوتبال

همراه با دربی ۹۶ ؛

۵ استقلالی با سابقه گلزنی در دربی/ ارسلان در یک قدمی رکورد مجیدی

۵ استقلالی با سابقه گلزنی در دربی/ ارسلان در یک قدمی رکورد مجیدی

تیم فوتبال استقلال در حالی برای حساس ترین دیدار خود در جام حذفی آماده می‌شود که ۵ بازیکن این تیم سابقه گلزنی در دربی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حساس‌ترین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور، تیم فوتبال استقلال غروب روز پنجشنبه به مصاف پرسپولیس می‌رود تا تیم پیروز این دیدار راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شود.

در بین بازیکنان استقلال که شانس حضور در دربی و حتی شانس قرار گرفتن در ترکیب ثابت را دارند، ۵ نفر سابقه گلزنی به پرسپولیس را داشته و طعم گلزنی در دربی را چشیده‌اند. وریا غفوری، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری ۵ آبی پوشی هستند که پیش از این و در دربی‌های گذشته گلزنی کرده بودند.

در بین این ۵ استقلالی، ارسلان مطهری ۳ بار در دربی‌ها گلزنی کرده و این در حالی است که او تنها ۴ بار حضور در دربی را تجربه کرده است تا با این آمار بهترین گلزن استقلالی‌ها در دربی‌های اخیر باشد. مهدی قایدی هم با ۲ گل بعد از مطهری، دومین گلزن برتر آبی پوشان در دربی‌های اخیر است. غفوری، دانشگر و اسماعیلی نیز هر کدام یک بار در دربی‌ها گلزنی کرده‌اند.

ارسلان مطهری بعد از پیوستن به استقلال در ۴ دربی به میدان رفته و ۳ بار موفق به گلزنی شده است تا از او به عنوان متخصص گلزنی در دربی یاد شود. مطهری یک بار هم موفق به دبل شده تا یکی از ۱۰ بازیکنی باشد که دبل کردن در دربی را تجربه کرده است.

ارسلان مطهری در صورتی که در این دربی هم موفق به گلزنی شود، به رکورد ۴ گل در تاریخ دربی‌ها می‌رسد و تعداد گل‌های او با فرهاد مجیدی در دربی‌ها برابری خواهد کرد.

گل وریا غفوری که در دربی ۸۷ به ثمر رسید، تک گل بازی، گلی پیروزی بخش و ۳ امتیازی بود. اسماعیلی هم در دربی ۸۵ گلزنی کرد و آبی پوشان در آن بازی هم با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدند. همچنین محمد دانشگر هم در دقیقه ۹۳ دربی ۹۳ برای آبی پوشان گلزنی کرد و آبی پوشان در آن بازی که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بود در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

قایدی و مطهری یک بار گلزنی به صورت همزمان در دربی را تجربه کرده‌اند که این اتفاق در دربی ۹۴ رخ داد و این بازی با نتیجه ۲-۲ مساوی به پایان رسید. مطهری یک بار هم در دربی ۹۲ موفق به زدن ۲ گل شد که آن دیدار هم با نتیجه ۲-۲ مساوی به پایان رسید.