شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

تغییر نام بزرگراه فتح تهران به جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان

تغییر نام بزرگراه فتح تهران به جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان
در مراسمی با حضور شهردار تهران، فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) و تعدادی از مدیران شهری نام بزرگراه فتح به نام شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان تغییر یافت.

 پیروز حناچی عصر چهارشنبه در این مراسم گفت: گرچه این اقدام خیلی دیر انجام شد، اما خیلی خوشحالیم که یکی از مهتمرین بزرگراه‌های شهر تهران به نام این فرمانده ارزشمند جنگ نامگذاری شد.

وی اظهار داشت: زمانی که هنوز کشور درگیر جنگ نشده بود مناطق غربی از جمله مریوان و پاوه درگیر جنگ بود و به فرموده امام راحل که شهر پاوه باید آزاد شود بسیاری از دانشجویان و افرادی که سابقه مبارزاتی داشتند از جمله حاج احمد متوسلیان به این مناطق اعزام شدند.

شهردار تهران ادامه داد: احمد متوسلیان افریننده عملیات فتح المبین و فتح خرمشهر بود و وی یکی از لشکر‌های مهم را فرماندهی می‌کرد و در تربیت بسیاری از فرماندهان جنگ از جمله شهید همت نقش داشت.

به گفته وی، احمد متوسلیان با شجاعت و تعهد بالا جنگ را فرماندهی می‌کرد و در آزاد سازی مناطق غربی کشور نیز نقش اساسی داشت.

همچنین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که پس از ۳۹ سال و در ایام ربوده شدن حاج احمد متوسلیان توسط رژیم صهیونستی بزرگراه فتح نام این فرمانده جنگ را فتح می‌کند.

سردار حسن حسن زاده افزود: جاوید نشان حاج احمد متوسلیان یکی از فرماندهان قدیمی و ارزشمند جنگ بود او موسس اولین یگان سپاه پاسداران در پایتخت و فرمانده تیپ حضرت محمد رسول الله (ص) بود که هم اکنون این تیپ به یکی از بزرگترین و با عظمت‌ترین سپاه در پایتخت کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: متوسلیان فرماندهی لایق، راهبردی و عملیاتی محور بود، فرماندهی قاطع و مقتدر بود، در صحنه‌های حساس نبرد تصمیمات را راحت می‌گرفت و مدیریتش بر پایه مردم محور بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال مدیریت‌ها را بر پایه مردم محوری در حال شکل دادن هستیم چرا که معتقدیم حل بحران‌ها را با تکیه با مردم می‌توان حل کرد و حاج احمد متوسلیان این نوع مدیریت را در جنگ و در زمان مدیریتش اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: احمد متوسلیان در اوج سخت گیری و قاطعیت یکی از فرماندهان محبوب بود و جدیت و تبحر این فرمانده زبانزد تمامی رزمندگان بود.


۴۰ درصد معابر تهران به نام شهدا نامگذاری شد

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: در این دوره مدیریت شهری حدود ۴۰ درصد از معابر پایتخت به نام شهدا نامگذاری شده که عناوینی همچون شهیدان سلیمانی، حججی و فخری زاده زینت بخش معابر شهر تهران شد.

محمد جواد حق شناس افزود: ابتدا تلاش داشتیم که یکی از معابر مرکزی شهر را به نام حاج احمد متوسلیان نامگذاری کنیم که پس از بررسی‌های لازم تصمیم برآن شد که نام بزرگراهی که عنوان فتح دارد به نام این فرمانده جنگ نامگذاری کنیم.

وی تاکید کرد: حاج احمد مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله بود و در قبل از انقلاب در مبارزه با ستم و طاغوت و نابرابری رنج زندان را به خود کشید و پس از انقلاب در هنگامه کارزار کشور که مورد هجوم بیگانگان قرار داشت این مجاهد کشور و رهبری را تنها نگذاشت.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه رزمندگان جنگ تحمیلی حاج احمد را به نیکی یاد می‌کنند و گرچه این اقدام ۳۰ سال دیر انجام شده، اما خوشحالیم که در آخرین روز‌های مدیریت شهری بزرگراه فتح به نام حاج احمد متوسلیان تغییر نام داد.

همچنین شهردار منطقه ۹ تهران نیز گفت: بزرگراه فتح یکی از بزرگراه‌های مهم و استراتژیک شهر تهران است که از مناطق ۹، ۱۸ و ۲۲ عبور می‌کند.

سید مصطفی موسوی افزود: خوشحالم که به عنوان فرد نسل سومی انقلاب و در دوره مدیریتیم نام شهید احمد متوسلیان در منطقه ۹ تهران زینت بخش شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تغییر نام بزرگراه شهید فتح به نام حاج احمد متوسلیان عصر امروز/ چهارشنبه برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهید احمد متوسلیان و جمعی از فرماندهان جنگ تحمیلی نیز تجلیل شد.

احمد متوسلیان در ۱۵ فروردین ۱۳۳۲ در یکی از محلات جنوب شهر تهران به دنیا آمد و در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شد.