شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#جمهوری آذربایجان

ارمنستان صدای جمهوری آذربایجان را درآورد!+جزییات

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه ادعا کرد که نیروهای ارمنستان آتش بس با این کشور را در مسیرهای حومه شهر " شوشا " در قره باغ و نخجوان نقض کرده است.

ارمنستان صدای جمهوری آذربایجان را درآورد!+جزییات

به  گزارش منیبان؛ به نقل از وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، نیروهای ارمنی شب گذشته از اراضی مستقر صلح بانان  روسی مواضع ارتش جمهوری آذرایجان در حومه شهر شوشا را با استفاده از  سلاح های خودکار و مسلسل به آتش بستند ولی نقض آتش بس در این مسیر تلفات  جانی در برنداشته است .

  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد : بر اثر تیراندازی نیرروهای ارمنی در مسیر نخجوان یک نظامی آذربایجانی مجروح شده  است .

  این گزارش افزود: نیروهای ارمنستان قبل از ظهر امروز با  استفاده  از سلاح  های کالیبر مختلف مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مسیر شهرستان  "سدرک " جمهوری خودمختار نخجوان به  آتش بستند  که بر اثر آن  " مردانلی عبادالله " نظامی آذربایجانی مجروح  شد .

  بنا به  این گزارش ،  در نتیجه تدابیر پیشگیرانه واحد های نظامی جمهوری آذربایجان از تیراندازی نیروهای ارمنی جلوگیری شده و ارتش آذربایجان در حال حاضر کنترل بر شرایط عملیاتی در این مسیر ، دارد .

 این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان در باره کشته شدن یک  نظامی این  کشور بر اثر تیراندازی در مسیر نخجوان مرز مشترک دو کشور خبر داد.

  جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود  از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

  این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و  نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.