شهر خبر

ریاست جمهوری لبنان:

کابینه پیشنهادی الحریری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت

کابینه پیشنهادی الحریری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت

ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای با اعلام اینکه کابینه پیشنهادی سعد الحریری با توافقات قبلی کاملا تفاوت دارد از بحث و بررسی درباره این کابینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که کابینه پیشنهادی سعد الحریری با توافقی که قبلاً انجام شده بود، تفاوت دارد.

ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای گفت: میشل عون رئیس جمهور ترکیب کابینه را که شامل اسامی و توزیع پست های جدید و متفاوت با توافقات قبلی بود، دریافت کرد و الحریری از عون خواست تا پیش از ظهر پنج شنبه به آن جواب دهد.

این بیانیه می افزاید که رئیس جمهور لبنان به الحریری گفته است که کابینه پیشنهادی با اسامی موجود در آن و توزیع جدید پست ها، مورد بحث و بررسی و مشورت قرار خواهد گرفت تا تصمیم مقتضی در خصوص آن گرفته شود.

گفتنی است که سعد الحریری مامور تشکیل دولت جدید لبنان روز چهارشنبه ترکیب کابینه متشکل از ۲۴ وزیر را به میشل عون رئیس جمهور ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سعد الحریری مأمور تشکیل دولت جدید لبنان پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور گفت: ترکیب کابینه متشکل از ۲۴ وزیر از متخصصان را به رئیس جمهور ارائه کردم و از او خواهش کردم فردا پاسخ بدهد.

سعد الحریری پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور در کاخ بعبدا گفت: از ۹ ماه پیش همواره برای تشکیل دولت تلاش می‌کنیم و در پی ارائه ترکیب کابینه‏ به میشل عون منتظریم وی پاسخ دهد.

سعد الحریری افزود: این ترکیب پاسخگوی ابتکار فرانسه و ابتکار نبیه بری رئیس مجلس لبنان است و معتقدم ترکیبی که ارائه کرده ام می‌تواند موجب رونق کشور شود.